۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
صرفه‌جویی تنها راه‌حل کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

صرفه‌جویی تنها راه‌حل کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها

ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشکلاتی که امروز مردم به دلیل قطعی برق دچار آن شده‌اند نشات گرفته از سیاست‌های غلط وزارت نیرو در هشت سال گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری قندعلی با انتقاد از قطعی‌های مکرر برق در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان که مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: باوجود آنکه حدود ۴۵درصد برق آبی و ۲۰ درصد آب‌های شیرین کشور در استان خوزستان واقع شده‌اند اما سیاست‌های توام با تبعیض وزارت نیرو سبب شده تامین آب و برق مردم منطقه دچار مشکل شود هرچند شخصا به دنبال کم کردن این فاصله‌ها هستم.  

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز روستاهایی در حوزه انتخابیه به شبکه برق و آب وصل نشده‌اند، افزود: مطابق قانون باید در طول برنامه ششم توسعه، ۵ هزار مگاوات برق تولید می‌شد اما در طول ۸ سال گذشته میانگین تولید به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد این در حالی است که فقط سال جاری مصرف نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز مردم دچار آن شده‌اند نشات گرفته از سیاست‌های غلط وزارت نیرو در  ۸ سال گذشته است، گفت: این در حالی است که مناطق بسیاری از کشور مستعد بهره‌برداری از  انرژی‌های خورشیدی و تولید برق هستند اما دولت در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی هم کوتاهی‌های بسیاری کرده است.

ورناصری سال‌ها بی‌توجهی به توسعه زیرساخت‌ها را اصلی‌ترین دلیل مواجه شدن با مشکلات امروز دانست و اضافه کرد: شبکه‌های توسعه برق در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ برای ۵۰ سال قبل و حتی بیشتر هستند به همین دلیل اتلاف انرژی بسیار بالا است درحالی که امکان ساخت قطعات مورد نیاز در داخل وجود دارد به همین علت، دلایلی که آقایان می‌آورند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین در زمینه "اصلاح الگو مصرف" باوجود تمام شعارهای داده شده مطابق برنامه پیش نرفته و اقدام چندانی صورت نگرفته، ضمن آنکه در بحث توسعه نیروگاه‌های کوچک با استفاده از سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی نیز قدمی برداشته نشده است.

به گفته وی درصورت ادامه شرایط کنونی ایران به واردکننده انرژی تبدیل خواهد شد اما امید است در دولت جدید قدم‌های بزرگی در راستای حل مشکلات برداشته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صرفه‌جویی را تنها راه‌حل کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها در شرایط فعالی دانست و گفت: همچنین مسئولان وزارت نیرو باید با یک اقدام ضرب الاجلی مانع از اتلاف بخشی از این انرژی‌ها در شبکه‌های انتقال شوند.

کد خبر: ۹۷٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha