۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
محموله نخست واکسن کوو برکت وارد کردستان شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

محموله نخست واکسن کوو برکت وارد کردستان شد

سنندج– قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ورود اولین محموله واکسن کوو برکت به این استان خبر داد.

ابراهیم قادری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: محموله نخست واکسن کوو برکت تولید داخل کشور وارد استان کردستان شده و تزریق آن طی روزهای آینده آغاز می شود.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و با اعلام رسمی دستورالعمل های ابلاغی زمینه برای تزریق واکسن کوو برکت در سراسر استان کردستان فراهم خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: پیش بینی ما این است که از روز چهارشنبه بتوانیم تزریق عمومی واکنس کوو برکت را در شهرستان های مختلف استان کردستان آغاز کنیم.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در استان کردستان تاکنون، گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۸۸ دوز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده که بخشی از آن دوز نوبت دوم بوده است.

 قادری با بیان اینکه ۶۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به عنوان گروه هدف اصلی، تحت پوشش تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، افزود: کار تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۶۵ سال در استان هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از دریافت واکسن در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان بوده، اضافه کرد: ساکنان دیگر شهرهای استان که استقبال کمتری داشته‌اند باید هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند چرا که با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر این شهرها، از جمله مریوان، سرواباد و بانه را تهدید می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته متاسفانه شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان آغاز شده است و انتظار می رود که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع مجدد این ویروس به جد جلوگیری کنند.

کد خبر: ۹۷٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha