رونق ژنراتورهای قابل حمل در پی قطعی برق| ارزش ۷۰۰میلیون دلاری بازار ژنراتورها در ۲۰۲۰
«بازار» گزارش می دهد

رونق ژنراتورهای قابل حمل در پی قطعی برق| ارزش ۷۰۰میلیون دلاری بازار ژنراتورها در ۲۰۲۰

گزارشات جهانی منتشر شده حاکی از این است که قطعی مکرر برق موجب رونق بازار جهانی ژنراتورهای قابل حمل شده است به طوری که ارزش این بازار تا سال ۲۰۳۱ سالانه ۶.۵ درصد رشد خواهد کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: با قطعی های برق در طی هفته های اخیر صنایع مختلفی از جمله صنعت کشاورزی کشور دچار خسران و زیان های بسیاری شده است. به طوری که به گفته فعالان صنعت طیور، به طور خاص واحدهای کوچک که در مراکز پرورش خود ژنراتور ندارند و به دلیل بالا بودن قیمت ها نیز توان تهیه ندارند با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و تلفات بسیاری در این بین رقم خورده است.

به عبارت دیگر قطعی برق در حالی صورت می گیرد که حیات طیور پرورشی به تامین اکسیژن کافی، تامین خوراک در سر موعد و داشتن نور به میزان کافی وابسته است. با این وجود با قطعی بدون برنامه برق تمام دستگاه های اتوماتیک خوراک، سیستم های نور دهی و سیستم های تهویه سالن های پرورش طیور از کار می افتد و این مساله موجب می شود اگر بیش از نیم ساعت قطعی برق ادامه یابد طیور دچار خفگی شوند و به تبع واحدهای پرورشی که فاقد ژنراتور برای تامین برق هستند با تلفات شدیدی روبه رو شوند.

در این راستا خبرنگار خبرگزاری «بازار» به بررسی بازار جهانی انواع ژنراتورهای قابل حمل و سبک پرداخته است.

کارشناسان جهانی پیش بینی کرده اند که در بخش ژنراتورهای قابل حمل بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه میزان فروش رشدی به میزان ۶.۵ درصد را تجربه کند. این در حالی است که ارزش بازار این محصول در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

این در شرایطی است که گزارشات منتشر شده حاکی از این است که منطقه جنوب صحرای آفریقا، چین، هند، اندونزی، پاکستان و بنگلادش بازارهایی هستند که به سرعت در حال رشد هستند. کارشناسان همچنین پیش بینی کرده اند که شرق آسیا و آسیای جنوبی تا سال ۲۰۳۱ از بازار بزرگ ژنراتورهای قابل حمل سهمی به میزان ۳.۱ درصد را به خود اختصاص خواهد داد.

طی نیم دهه گذشته، فروش جهانی ژنراتورهای قابل حمل سالانه به طور میانگین  حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته تا جایی که در سال ۲۰۲۰ به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است

قطعی برق بازار ژنراتورهای قابل حمل را رونق داده است
گزارشات جهانی منتشر شده همچنین بیانگر این است که چهار شرکت  Stratton Corp، Generac Power Systems، Inc.، Kohler Co. Inc و Honeywell International اصلی ترین تولید کنندگان ژنراتورهای قابل حمل هستند و در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۴۰ درصد از درآمد جهانی را از آنِ خود کرده اند.

کارشناسان جهانی اظهار می دارند: طی نیم دهه گذشته، فروش ژنراتورهای قابل حمل سالانه به طور میانگین حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته تا جایی که در سال ۲۰۲۰ به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است که این افزایش فروش در سطح جهانی می تواند به دلیل نیاز شدید صنایع مختلف به پشتیبانی شدن به وسیله این ژنراتورها در هنگام قطعی برق باشد.

علاوه بر این، پیش بینی می شود که مصرف انرژی در دهه آینده به طور قابل توجهی به افزایش درآمد سرانه و انتقال میلیون ها نفر به خانوارهای با درآمد متوسط ‌منجر شود. به عنوان مثال، طبق آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی انتظار می رود با دو برابر شدن انرژی مورد نیاز امروز، مصرف انرژی جهان طی سال های آینده ۱۹ درصد افزایش یابد.

رونق ژنراتورهای قابل حمل در پی قطعی برق| ارزش ۷۰۰میلیون دلاری بازار ژنراتورها در ۲۰۲۰

عدم دسترسی به منبع برق در کشورهای در حال توسعه، تقاضا برای ژنراتورهای قابل حمل را به عنوان منبع تغذیه پشتیبان افزایش می دهد

عدم دسترسی به منبع برق در کشورهای در حال توسعه تقاضا برای ژنراتورهای قابل حمل را افزایش می دهد
علاوه بر این، عدم دسترسی به منبع برق در کشورهای مختلف در حال توسعه، تقاضا برای ژنراتورهای قابل حمل را به عنوان منبع تغذیه پشتیبان ایجاد می کند. به عنوان مثال، در آفریقای غربی کل برق تولید شده توسط ژنراتورهای پشتیبان معادل ۴۰ درصد برق تولید شده توسط شبکه است!

کارشناسان جهانی می گویند: به منظور کاهش انتشار کربن و تأمین نیازهای متغیر مصرف کننده، تولیدکنندگان برجسته مختلف در حال تولید محصولات متنوعی از جمله «ژنراتورهای ترکیبی، پیل سوختی و گاز طبیعی» هستند.

پیش بینی می شود افزایش فعالیت های ساختمانی، معدنی و نفت و گاز عاملی برای رونق بیشتر بازار تولیدکنندگان ژنرانورهای قابل حمل باشد. به طوری که طبق گزارش اداره آمار استرالیا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۳ میلیارد دلار برای فعالیت های استخراج معدن هزینه شده است

بعلاوه، پیش بینی می شود افزایش فعالیت های ساختمانی، معدنی و نفت و گاز عاملی برای رونق بیشتر بازار تولیدکنندگان ژنرانورهای قابل حمل باشد. به طوری که طبق گزارش اداره آمار استرالیا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۳ میلیارد دلار برای فعالیت های استخراج معدن هزینه شده است و افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، چشم انداز مثبتی را برای این صنعت رقم زده است، بنابراین افزایش فروش انواع ژنراتورها را موجب شده است.

علاوه بر این، افزایش سرمایه گذاری های زیربنایی در مناطق مختلف جهان به رشد فروش ژنراتورهای قابل حمل کمک کرده است زیرا  ژنراتورهای قابل حمل به عنوان منبع تغذیه مداوم برای فعالیت های ساختمانی مورد نیاز است.   

آفریقا؛ منطقه ای مستعد برای فروش ژنراتورهای قابل حمل
به گفته کارشناسان جهانی، پیش بینی می شود «آفریقای جنوبی» پر درآمدترین بازار از نظر فروش ژنراتورهای قابل حمل باشد. این امر به دلیل دسترسی غیر قابل اعتماد به برق همراه با عدم توانایی اتصال همه به شبکه است. به عنوان مثال، جنوب صحرای آفریقا ۶.۵ میلیون تولید کننده پشتیبان را در خود جای داده است که تقریباً ۱۵درصد از کل مصرف سوخت را تشکیل می دهد. بنابراین روندهای اخیر نشان می دهد که آفریقا، به عنوان یک منطقه برجسته برای فروش ژنراتورهای قابل حمل مطرح است که بازار فروش در این منطقه با سرعتی پایدار در حال رشد است.

کد خبر: ۹۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha