۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
تعلل در تزریق واکسن برکت/ هزار دوز در خراسان جنوبی موجود است
بازار پیگیری کرد؛

تعلل در تزریق واکسن برکت/ هزار دوز در خراسان جنوبی موجود است

بیرجند- علی رغم ورود هزار دوز واکسن ایرانی کووبرکت در اوایل تیرماه به خراسان جنوبی هنوز تزریق این واکسن به مردم استان آغاز نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۰ رسانه های خراسان جنوبی به نقل از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ورود هزار دوز واکسن ایرانی کوو برکت به استان خبر دادند که یک خبر خوش برای مردم بود.

امروز بعد از حدود ۱۱ روز از منتشر شدن این خبر مردم این سؤال را می پرسند که چرا در واکسیناسیون مردم از این مقدار واکسن ایرانی استفاده نمی شود.

غلامرضا شریف زاده، دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه هنوز تزریق واکسن کووبرکت در خراسان جنوبی آغاز نشده است، بیان کرد: تا عصر دیروز ۱۳ تیرماه ۵۳ هزار و ۶۳۲ نفر از واکسن های وارداتی کرونا استفاده کرده‌اند.

وی ادامه‌داد: ۴۳ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول و ۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در روز سیزدهم تیرماه ۱۴۰۰ نیز تعداد ۷۰۷ نفر از هم استانی‌های عزیز واکسن کرونا را دریافت کردند که ۱۵۰ نفر از آنان دوز اول و ۵۵۷ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع ۷.۲۶ درصد جمعیت هدف استان دوز اول و ۳.۳۷ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را زده‌اند.

این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که در ماه‌های گذشته مسئولان در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی از علاقمندی گروه های هدف واکسن به ویژه در شهرستان‌های خراسان جنوبی به استفاده از واکسن ایرانی سخن گفتند.

کد خبر: ۹۷٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha