۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
هشدار چین در مورد امکان شیوع دوباره کرونا با یک سویه جدید

هشدار چین در مورد امکان شیوع دوباره کرونا با یک سویه جدید

مقامات بهداشتی چین‌ در مورد امکان شیوع دوباره کووید-۱۹ در ماه ژانویه امسال هشدار دادند و اصلی‌ترین عامل آن را سویه «جی ان ۱» عنوان کردند.

به گزارش بازار، کمیته سلامت چین اعلام کرد: با وجود رقم پایین میزان تست‌های مثبت که زیر یک درصد گزارش شده، اما تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

وانگ دایان رئیس مرکز ملی آنفلونزای چین در این رابطه، اظهار داشت: کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در طول فصول زمستان و بهار امسال انواع مختلف بیماری های تنفسی شیوع پیدا خواهد کرد و در این میان ویروس های آنفلونزا اصلی ترین عامل این بیماری ها خواهند بود.

وی دلیل افزایش تعداد مبتلایان به جی ان ۱ را به موارد متعددی از جمله موارد وارداتی، کاهش ابتلا به آنفلونزا و کاهش ایمنی جمعی نسبت داد.

طبق برآورد مسئولان مرکز کنترل بیماری های آمریکا عامل ابتلای حدود ۶۲ درصد از مبتلایان به کووید در این کشور سویه جی ان ۱ است و در اروپا نیز این سویه بر دیگر سویه های کووید غالب است.

وانگ گویی چیانگ رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان اول پکن با اشاره به اینکه میزان مبتلایان به کووید نسبتا پایین تر است، ولی بیمارستان های چین خود را آماده هر گونه شیوع احتمالی کرده اند، خاطرنشان کرد که این آمادگی ها را شامل افزایش برنامه های آموزشی، استفاده بهینه تر از نیروی انسانی و بهره گیری از فناوری برای ساده‌سازی فرآیندها عنوان کرد.

وانگ توصیه کرد: گروه‌های در معرض خطر مانند زنان باردار، کودکان و سالمندان بهتر است تزریق واکسن سالیانه آنفلونزا را انجام دهند و به عادات مربوط به سلامتی خود بیشتر توجه کنند.»

وی تأکید کرد که ابتلا به یک بیماری تنفسی باعث نخواهد شد که در کوتاه مدت نسبت به دیگر بیماری های تنفسی در بدن ایمنی ایجاد شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha