آرامش محیط کسب و کار با تعامل دولت، مردم، بازاریان و فعالان اقتصادی به دست می آید
رئیس اتاق یزد:

آرامش محیط کسب و کار با تعامل دولت، مردم، بازاریان و فعالان اقتصادی به دست می آید

قمی، ریاست اتاق بازرگانی یزد گفت: آرامش محیط کسب و کار با تعامل دولت، مردم و به خصوص بازاریان و فعالان اقتصادی به دست می آید. در این شرایط بازاریان و کسبه باید به دولت کمک نمایند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه سال  ۱۴۰۰ جلسه معارفه مسئول و دبیر  شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی استان یزد و شروع به کار رسمی آن   در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار گردید. جلسه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط جناب آقای درویشی(رئیس بسیج اتاق ایران) آغاز گردید. سپس جناب آقای قمی، ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد، به عنوان میزبان جلسه پس از خیر مقدم به تمام حاضرین، افزود که بسیج از زمان تاسیس بسیار مثمر ثمر بوده است. مهمترین مسئله در این شرایط با تشکیل دولت سیزدهم این است که نیاز به آرامش و حس خوب در محیط کسب و کار داریم. فشار بیرون تمامی نخواهد داشت.

آرامش محیط کسب و کار با تعامل دولت، مردم و به خصوص بازاریان و فعالان اقتصادی به دست می آید. در این شرایط بازاریان و کسبه باید به دولت کمک نمایند.

ایشان در ادامه افزودند که  از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد یکی استفاده از صندوق های فروشگاهی و موضوع دیگر چک های صیاد است که اگر در این خصوص با بازر کشور و واحدهای تولیدی و صنعتی تعامل صورت نگیرد آرامش از بین خواهد رفت. تشکیل کلاسهای آموزشی و فرهنگ سازی در این خصوص می تواند در تولید و رفع موانع تولید حتما موثر باشد. متاسفانه کسبه و بازاریان در مورد چک های صیاد و صندوق های فروشگاهی آنچنان که باید همکاری نمیکنند و در شرایط کنونی کمک بازاریان بسیار مهم است

آقای قمی در رابطه با جلسه برگزار شده هم گفت  که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد، ارتباطات خیلی خوبی در بخش های اجتماعی داریم و تک تک اعضای هیات نمایندگان اتاق فعالیتهایی در این زمینه ها داشته اند. به خصوص در بحث بیماری کرونا که از نظر تامین وسایل بهداشتی و تنفسی برای بیمارستانهای استان و چه سایر امور مربوط به این موضوع کار شده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در پایان ابراز امیدواری کرد  که همه به کمک هم به اهداف مورد نظر کشور و حکومت برسند  که مهم ترین موارد در رسیدن به آن  تعامل، پذیرش یکدیگر و صداقت در گفتار و پندار است.

پس از صحبت های آقای قمی، آقای اسلامی، دبیر کل شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی کشور، در ابتدا اشاره ای به آیات قرآن کریم داشتند ودر  ادامه گفتند که هر کدام از ما باید یک حاتم طایی باشیم تا ناممان جاوید بماند. هر قدمی که در این دنیا برداریم چه مثبت و چه منفی، باقی می ماند. آنچه مهم است کارهای خیر برای معیشت مردم است. هدف تشکیل جلسه امروز هم همین مورد است. معنی بسیج یعنی امنیت، یعنی هر جا مشکل داریم مردم بیایند و کمک کنند. امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و وظیفه بسیج در این شرایط خدمت به تولید و رفع موانع تولید است. کار بسیج هل دادن، راه انداختن و حل مشکلات تولید است

ایشان در ادامه افزودند که بسیج اتاق بازرگانی، بسیج تخصصی است و کار آن حل مشکلات اقتصادی کشور و حل مشکل معیشت مردم است. در خصوص شورای بسیج فعالان اقتصادی این نکته را تاکید میکنم که دبیر شورا نباید حقوق بگیر اتاق باش. باید مردمی باشد و مشکلات را حلاجی نماید اگر نیاز به مطرح شدن در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود به این شورا ارجاع دهد و اگر نیاز به مطرح شدن در نهادهای حکومتی بود با ما هماهنگ گردد تا مطرح شده و نتیجه گیری مناسب حاصل شود

آقای اسلامی در ادامه به این نکته اشاره کرد که رونق صادرات و تغییر فرهنگ از واردات به صادرات یک ارزش است، مشکل گشایی از تولید از دیگر وظایف شورای بسیج تخصصی فعالان اقتصادی است.

دبیر کل شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی کشور در پایان وظیفه اصلی بسیج فعالان اقتصادی را  حل معضلات اقتصادی و کمک به دولت جدید اعلام کرد. ایشان در ادامه گفت که معتقد است ، بهترین استعدادها و مدیران در استانها و شهرستانهای کشور حضور دارند و تهران مانند یک نخ تسبیح این افراد را به هم وصل میکند.

پس از آقای اسلامی نوبت به آقای درویشی، رئیس بسیج اتاق ایران، رسید. آقای درویشی گفت که همانطور که مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها نامگذاری نمودند و سال گذشته هم اقتصاد مقاومتی و تولید نامگذاری شده بود، این نشان دهنده اهمیت اقتصاد از دیدگاه ایشان است. امیدوارم دست به دست هم بدهیم و موانع تحریم را بگذرانیم. شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی، باید مشکلات تجار را حل کند و اگر موردی هم بود باید رفع گردد.

پس از آقای درویشی، آقای اسلامی، رئیس بسیج اصناف استان یزد، شروع شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد را به فال نیک گرفتند و اطمینان دادند  و اطمینان داد  که همکاری بسیج اصناف و بسیج فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی یزد می تواند الگویی برای کشور باشد.

در ادامه آقای حسن پور، رئیس بسیج اصناف کشور، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت االله صدوقی به این موضوع اشاره کردند که ایشان الگوی خوبی برای همه بودند و شخصیت آیت االله صدوقی بسیار برجسته بود. آقای حسن پور از آقای قمی و هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد به دلیل کارهای انجام شده در خصوص ویروس کرونا در استان نیز تشکر نمودند.

ایشان در ادامه با تاکید بر تجارت با کشور سوریه افزودند که کار جدی در رابطه با تجارت با کشور سوریه انجام نشده است. نکته حائز اهمیت بعدی شعار سال است که البته الحمدالله مشکلات استان از سایر نقاط کمتر است. در بخش کشاورزی لازم است تا کارهای زیادی انجام شود. زنجیره مزرعه تا سفره نباید دچار مشکل شود. روحیه جهادی نجات دهنده کشور است

رئیس بسیج اصناف کشور افزود که شعار ما در بسیج اصناف و شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی: هدایت، حمایت و نظارت است. ایشان در پایان به مشکلات فراوان بخش تولید اشاره نمود و افزود که گره  این مشکلات به دست حاضرین در جلسه در بخش تولید مشکلات فراوانی داریم که گره آن به دست شما باز می شود

در ادامه آقای دکتر محدث، معاون و نماینده سردار پورشمسی:فرمانده سپاه الغدیر یزد، صحبت های خود را اینگونه آغاز نمود که خدایا ما را خرج کاری کن که برای انجامش ما را آفریدی.

ایشان در ادامه به این موضوع اشاره کردند که اصناف، تجار و بازاریان امتحان خود را در انقلاب، جنگ و مسائل سازندگی و رفع مشکلات اساسی کشور که مهمترین آن مشکلات معیشتی مردم است پس داده اند. دکتر محدث در ادامه افزود، امروزکشور دچار جنگ اقتصادی است و برای این جنگ فرماندهی شجاع، عملیاتی و جهادی لازم است. در حال حاضر فرصتی برای وقت گذرانی مسئولین نیست و مردم هم فرصتی برای تاب آوری ندارند.

معاون فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه گفت که بسیج به تمام معنا در میدان حضور دارد. به خصوص در شرایط فعلی و در راستای تحقق شعار سال آماده کمک است. وظیفه اصلی بسیج مطالبه گری مطالبات به حق مردم است. ما باید همه ببینیم که برای انقلاب چه می خواهیم انجام بدهیم.

ایشان در پایان اضافه کرد که همه تلاشمان این است که برای انقلاب کار کنیم و انقلاب یعنی آحاد مردم، کسبه، تجارو تولید کنندگان و ...، همه آماده ایم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰.

در پایان احکام مسئول شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی استان ، آقای کامیار دهقانی، و دبیر شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی استان، آقای دکتر محمدرضا مشاهیری توسط جناب آقای اسلامی، دبیر کل شورای تخصصی بسیج فعالان اقتصادی کشور خوانده شد و سپس احکام به این افراد اهداء گردید.

کد خبر: ۹۷٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha