۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
 ۶ هزار تن نهاده دامی و کنسانتره بین دامداران  زنجانی توزیع شد
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان:

۶ هزار تن نهاده دامی و کنسانتره بین دامداران زنجانی توزیع شد

زنجان- صادقی، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی و علوفه کنسانتره در دستور کار است، گفت: شش هزار تن نهاده دامی و کنسانتره بین دامداران توزیع شده است.

سید محمد علی صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم تامین علوفه دام مولد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از پاییز سال گذشته خشکسالی در استان حاکم شده و اثرات خود را در بخش های مختلف نشان داده است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه دام های مولد و سبک وابسته به مرتع بوده و نمی توانند علوفه خود تامین کنند، اظهار کرد: در این راستا این دام‌ها در میادین به فروش می رسد و خطر بزرگی است چرا که در آینده با مشکل دام مولد مواجه خواهیم بود و تولید بره هم نخواهد بود. 

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان گفت: علاوه بر این تعداد جمعیت دام مولد کاهش یافته و تولید گوشت قرمز و شیر هم به تبع کاهش خواهد یافت. 

صادقی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی و علوفه  کنسانتره در دستور کار است،تاکید کرد: از آغاز سالجاری تاکنون بیش از ۶ هزار تن نهاده دامی وکنسانتره بین دامداران استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات هم در دستور کار است،گفت: همچنین واردات علوفه خشک از کشورهای خارجی هم انجام خواهد شد. 

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: در حال حاضر استان کمبودی نه تنها در تولید فرآورده‌ای دامی ندارد و امیدواری در آینده هم چنین مشکلی را نداشته باشد.

کد خبر: ۹۷٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha