۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
۴۵ هزار واحد مسکونی تا پایان سال تحویل نیازمندان می‌شود
رئیس بنیاد مسکن:

۴۵ هزار واحد مسکونی تا پایان سال تحویل نیازمندان می‌شود

قم- تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان کشور خبر داد و گفت:‌ ۴۵ هزار واحد از این تعداد تا پایان امسال تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا تابش ظهر یکشنبه در پایان مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن ۱۳۰۰ واحدی و آماده سازی سایت ۲۲ هکتاری برای ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی که در منطقه پردیسان قم برگزار شد،‌ با بیان اینکه قم از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: اگر این طرح‌ها اجرا شود در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان قم اجرا خواهد شد که برخی این واحدها تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تهیه مسکن برای محرومان و نیازمندان را از اهداف اساسی بنیاد مسکن دانست و گفت: یک هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان در استان قم احداث می‌شود و بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز برای نیازمندان در روستاهای قم احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه با بیان اینکه نیازمندان برای احداث مسکن وجهی به عنوان قیمت زمین پرداخت نمی‌کنند تا قیمت زمین از هزینه ساخت مسکن حذف شود، تصریح کرد: هزینه صدور پروانه و سایز مجوزها نیز در ساخت این مسکن‌ها رایگان است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مسکن از مشکلات اصلی محرومان است، افزود: رئیس دولت جدید در این زمینه دغدغه دارد؛ ۱۱۰ واحد مسکونی برای نیازمندان در سراسر کشور احداث شده که از این تعداد ۶۵ هزار واحد تحویل شده و ۴۵ هزار منزل مسکونی نیز تا پایان امسال تحویل نیازمدان خواهد شد.

تابش از پرداخت ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به محرومان برای ساخت مسکن خبر داد و اعلام کرد: در این طرح تا یکصد میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ تا ۵ درصد نیز اعطا می‌شود تا نیازمندان دغدغه‌ای در زمینه مسکن نداشته باشند.

۴۵ هزار واحد مسکونی تا پایان سال تحویل نیازمندان می‌شود

در قم کمبود زمین برای ساخت مسکن نداریم
بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این مراسم از الحاق اراضی ۶۳ هکتاری و همچنین الحاق ۵۶۰ هکتار زمین در منطقه پردیسان و جاده ورجان به قم برای تأمین مسکن برای اقشار آسیب پذیر همچون کارگران و فرهنگیان خبر داد و گفت: با این الحاق صورت گرفته دیگر کمبود زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد و می‌توان افق ۲۵ ساله در این زمینه تعریف کرد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی برای تأمین مسکن نیازمندان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده است، تصریح کرد: زائرپذیر بودن قم و وجود مهاجرانی از شهرهای دیگر باعث افزایش تقاضای مسکن در این شهر شده است.

استاندار قم تأکید کرد: ما پشتیبانی لازم در ساخت مسکن برای همه اقشار جامعه را خواهیم کرد و منازل احداث شده در قم پیشرفت خوبی دارد.

۴۵ هزار واحد مسکونی تا پایان سال تحویل نیازمندان می‌شود

لازم به ذکر است که در این مراسم عملیات احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب یک مجتمع در سایت ۱۷ هکتاری پردیسان آغاز شد که این مجتمع با زیربنای ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع طی مدت دو سال در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

همچنین امروز عملیات اجرایی آماده سازی سایت ۲۲ هکتاری در منطقه پردیسان آغاز شد تا ۷۰۰ واحد مسکونی در مجموعه‌ای با زیربنای ۷۵۰ هزار متر مربع طی دو سال برای متقاضیان ساخته شود.

کد خبر: ۹۷٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha