۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
ایران جزء ۵ کشور دارای دانش فنی تولید کک سوزنی در جهان
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد

ایران جزء ۵ کشور دارای دانش فنی تولید کک سوزنی در جهان

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با دستیابی پژوهشگران ایرانی به دانش فنی تولید کک سوزنی، کشور ما در زمره پنج کشور دارنده این دانش در جهان قرار گرفت.

به گزارش بازار، جعفر توفیقی با اشاره به امضای قرارداد دانش فنی و مهندسی پروژه تولید کک سوزنی در پژوهشگاه صنعت نفت افزود: پروژه تولید کک سوزنی که امروز با پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند امضا شد، با توجه به تحریم این محصول در دوران رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، یک پروژه کلیدی برای صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ابعاد اقتصادی و فنی این پروژه بسیار ارزشمند است و امیدواریم دیگر بخش‌های صنعت نیز همچون پالایشگاه اراک به توانمندی‌های پژوهشگاه صنعت نفت اعتماد کنند.

توفیقی گفت: به توجه به سنگین بودن نفت ایران، بعضا میزان انباشت ته مانده در پالایشگاه‌های کشور تا ۳۰ درصد می‌رسد که باید این مواد کم ارزش را به محصولات با ارزش بالاتر تبدیل کنیم. کک سوزنی یکی از مواد باارزش مورد استفاده در صنعت فولاد است که از این ته مانده‌های پالایشگاهی تولید می‌شود.

وی افزود: برای تولید کک سوزنی دانش پیچیده‌ای نیاز است که آن را در اختیار ما نمی‌گذاشتند و همین مسئله باعث شد تا پژوهشگران کنشکر دست به کار شوند و به دانش فنی تولید این محصول دست یابند و این مصداق دورزدن تحریم هاست.

کد خبر: ۹۷٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha