۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
خودکفایی ایران در تولید کک سوزنی تا ۴ سال آینده

خودکفایی ایران در تولید کک سوزنی تا ۴ سال آینده

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: تا چهار سال آینده ایران در تولید کک سوزنی مورد نیاز در صنعت فولاد کشور خودکفا می‌شود.

به گزارش بازار، غلامحسین رمضانپور با بیان اینکه امروز قرارداد دانش فنی و مهندسی پروژه تولید کک سوزنی در پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد افزود: امیدواریم مراحل طراحی دانش فنی تولید کک سوزنی تا یکسال آینده تکمیل شود و پس ازآن با تعیین پیمانکاران و تامین کنندگان، مراحل ساخت را شروع کنیم تا در چهار سال آینده کشور در تولید این محصول راهبردی صنعت فولاد به خودکفایی برسد.

وی با اشاره به اینکه پارسال مطالعات آزمایشگاهی این پروژه انجام شد و خوشبختانه با پیگیری‌هالی مستمر، نتایج اقدام‌های آزمایشگاهی به ثمر نشست و گوگرد با محتوای سولفور کمتر از ۵۵ درصد وزنی تولید شد افزود: با این روش می‌توانیم به تولید سالانه ۹۰ هزار تن کک سوزنی در سال دست یابیم.

رمضانپور با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد گفت: با اجرای این طرح، تولید مازوت پالابشگاه امام خمینی شازند تقریبا به صفر خواهد رسید که این مسئله نقش مهمی در تبدیل فراورده‌های کم ارزش به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر خواهد داشت.

کد خبر: ۹۷٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha