۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
احداث ۳۸ کارخانه تولید باتری در برنامه صنعتی اروپا
تولید خودروهای الکتریکی افزایش می‌یابد

احداث ۳۸ کارخانه تولید باتری در برنامه صنعتی اروپا

در صورت احداث ۳۸ کارخانه تولید باتری در اروپا، این کارخانه ها تا سال ۲۰۳۰ هزار و ۱۴۴ گیگاوات ساعت تولید خواهند داشت که برای تامین بیش از ۹۰ درصد فروش خودروهای جدید در آن سال کافی است.

بازار؛ گروه خودرو: همانطور که ایلان ماسک سال‌ها پیش اعلام کرد قصد دارد کارخانه تولیدکننده باتری‌های یونی را احداث کند و این کارخانه در سال ۲۰۱۶ به بهره برداری رسید؛ حالا بر اساس بررسی‌های ماسک و دیگر تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی به نظر می‌رسد با تولید جدی تمام برقی‌ها، چندین گیگابایت کارخانه باتری باید در سراسر دنیا احداث شوند.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین تولیدکنندگان باتری‌های یونی در آسیا قرار دارند، دولت‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی قصد دارند با توسعه این دست از کارخانه‌ها و مشاغل سبز مانع وابستگی خود به آسیایی‌ها شوند. در این راستا نیز قصد دارند کارخانه‌هایی را احداث کنند که تولیداتشان در سریع‌ترین زمان به دست خودروسازان برسد.  

بر این اساس قرار است کارخانه های تولیدکننده باتری یونی در سراسر دنیا گسترده بشوند؛ چرا که دولت ها و صنایع‌شان فشار زیادی برای تولید باتری در داخل کشورها ایجاد کرده اند. از این رو قرار است ۳۸ کارخانه تولیدکننده باتری‌های یونی در سراسر اروپا و بخصوص انگلیس ساخته و زمینه فروش چشمگیر خودروهای الکتریکی در این مناطق فراهم شود.

در این باره فدراسیون اروپا برای حمل و نقل و محیط زیست اعلام کرده که سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی باتری به لطف رشد فروش سریع خودروهای الکتریکی در سراسر اروپا منعکس کننده الزامات نظارتی، به ویژه استانداردهای CO۲ اتومبیل اتحادیه اروپا است.

احداث ۳۸ کارخانه تولید باتری در برنامه صنعتی اروپا

گفتنی است بر اساس برنامه ریزی سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده بود که فولکس واگن ۹.۶ درصد خودرو الکتریکی به فروش برساند که سهم فروش نهایی ۹.۷ درصد شد و این معنای افزایش فروش خودروهای الکتریکی حتی بیش از برنامه از پیش تعیین شده بوده است.

از ۳۸ پروژه در دست اجرا، ۱۷ پروژه تاکنون از منابع مالی خود اطمینان حاصل کرده اند که تقریباً ۳۰ میلیارد دلار از کل سرمایه گذاری را نشان می دهد. همچنین ۱۰ پروژه، تأمین مالی جزئی را تأمین کرده اند و ۱۱ کارخانه تولیدکننده باتری یونی دیگر نیز در ردیف احداث قرار گرفته اند اما هنوز تامین مالی آن‌ها انجام نشده است.

شرکت‌هایی که تحت مشارکت دولتی/ خصوصی کارخانه ها را برنامه ریزی می کنند شامل Verkor در فرانسه، Britishvolt  در انگلستان، Italvolt  در ایتالیا، Baskvolt-Nabatt  در اسپانیا و Freyr در نروژ هستند. نه تنها شرکتهای اروپایی از مزایای بزرگ استفاده کرده اند بلکه گیگافکتوری تسلا نیز حدود ۱.۴ میلیارد دلار حمایت فدرال و ایالتی آلمان دریافت کرده است.

اگر تمام ۳۸ کارخانه تولیدکننده باتری یونی را به مرحله تولید برسند، می توانند تا سال ۲۰۲۵ باتری ۴۶۲ گیگاوات ساعت و تا سال ۲۰۳۰ هزار و ۱۴۴ گیگاوات ساعت تحویل دهند که برای تأمین بیش از ۹۰ درصد فروش خودروهای جدید در آن سال کافی است. طبق تجزیه و تحلیل فدراسیون اروپا برای حمل و نقل و محیط زیست این امر ۲۰ درصد از سهم بازار سلول‌های جهانی تا سال ۲۰۲۵ را به خود اختصاص می دهد و آلمان به دومین کشور بعد از چین در حوزه تولید باتری‌های یونی تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۹۷٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha