۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
صاحبان چاه‌های فرم یک قزوین برای نصب کنتور هوشمند اقدام کنند
معاون استاندار قزوین:

صاحبان چاه‌های فرم یک قزوین برای نصب کنتور هوشمند اقدام کنند

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: صاحبان چاه‌های فرم یک استان به دلیل کمبود شدید منابع آبی و ضرورت مدیریت مصرف برای نصب کنتور هوشمند باید اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد اظهار داشت: با توجه به چالش جدی در زمینه تامین منابع آبی، به کشاورزان استان اطلاع رسانی و تذکرات لازم داده شده تا کشت تابستانه بیش از سقف تعیین شده نباشد.

وی ادامه داد: دستورات جدید جهت آبیاری باغات استان صادر شده و قرار است استعلامات لازم از سوی جهاد کشاورزی به موقع پاسخ داده شود تا بتوان براساس آن برنامه‌ریزی لازم تا پایان سال در این زمینه به عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: صاحبان چاه‌های فرم یک باید برای نصب کنتورهای هوشمند خود در سطح استان اقدام لازم را به عمل آورده تا جایی که هم اکنون ۶۰ درصد از این چاه‌ها دارای کنتور هوشمند بوده و مابقی نیز هنوز به این سیستم مجهز نشده‌اند.

به گفته فرخزاد، در حال حاضر شاهد توسعه باغات سطح استان هستیم و این موضوع باید به درستی مدیریت شود تا صاحبان دارای چاه‌های فرم یک خدای ناکرده برداشت اضافه نداشته باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه کشت برنج برخی مناطق استان از جمله الموت به دلیل محدود بودن اراضی کوچک و قطعه بندی شده، جهت آبیاری از آب های سطحی استفاده می شود و با توجه به اینکه بازچرخه آب موجود به استان گیلان سرازیر می شود می توان مجوزهای کشت را دریافت کرد که البته این موضوع مستلزم پیگیری از وزارتخانه مطبوع است.

وی اضافه کرد: با توجه به تمدید مهلت ممنوعیت کشت در این زمینه تا سه سال آینده، پیشنهاد می‌شود طی این مدت بتوانیم مجوزهای لازم برای تدام کشت برنج در سطح استان را دریافت کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha