۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
بودجه طرح‌های زنجیره فولاد هنوز اختصاص نیافته است
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

بودجه طرح‌های زنجیره فولاد هنوز اختصاص نیافته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای تحرک‌ بخشی به زنجیره فولاد کشور هنوز با گذشت بیش از سه ماه از سال پرداخت نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای تحرک‌ بخشی به زنجیره فولاد کشور هنوز با گذشت سه ماه از سال پرداخت نشده است، گفت: مجلس این مبلغ را علاوه بر اعتبار موجود در بودجه سال ۱۴۰۰ برای اتمام طرح های نیمه تمام پروژه های زنجیره فولاد در کل کشور اختصاص داده اما متاسفانه تاکنون دولت در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس افزود: دولت هیچ اراده ای برای تخصیص این بودجه نداشته و بنابراین پروژه‌های زنجیره فولاد  تحرک و پیشرفتی نداشته‌اند و ما آثار این تخصیص را در این زنجیره شاهد نبوده‌ایم. براین اساس در صورت ادامه روند کند پیشرفت این پروژه ها مانند سابق، مطمئنا تکمیل و بهره‌برداری آنها سالها به طول خواهد انجامید که اینگونه امکان خارج شدن از مسیر برخی ازاین طرح‌ها وجود دارد.

وی در خصوص میزان نقش بخش خصوصی و دولت در اجرای طرح‌های زنجیره فولاد اظهار کرد: وزارت صمت از طریق شرکت ایمیدرو در بسیاری از پروژه‌های زنجیره فولاد حدود ۴۴ درصد مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند و مابقی نیز برعهده بخش خصوصی است و در صورت اختصاص سهم دولت، بخش خصوصی  در انجام پروژه ها تقویت می شود.

زندیان تصریح کرد:سازمان برنامه و بودجه و یا وزارت صمت نقش موثری در این زمینه دارند و باید با یکدیگر هماهنگ باشند، بنابراین عدم تخصیص بودجه به طرح‌های زنجیره فولاد برعهده سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و شرکت ایمیدرو است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بخش خصوصی با وجود نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی وارد توسعه زنجیره فولاد شده اما اکنون عدم اختصاص سهم دولتی ایجاد مشکل کرده و باید هرچه سریعتر پرداخت شود تا شاهد تحرک لازم در تکمیل این طرح‌ها باشیم. در صورت ادامه وضع موجود و بی توجهی به موضوع توسعه زنجیره فولاد از ابزار نظارتی استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۹۶٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha