۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
افزایش میانگین پیک مصرفی برق در اردبیل به ۴۳۰ مگاوات
مدیرعامل شرکت برق اردبیل خبر داد؛

افزایش میانگین پیک مصرفی برق در اردبیل به ۴۳۰ مگاوات

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: میانگین پیک مصرفی برق در استان طی روزهای گذشته ۴۰۰ مگاوات بود که امروز با رکوردشکنی این میزان به ۴۳۰ مگاوات افزایش یافته است.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فاصله تولید و مصرف برق در استان اردبیل نیز به تبع وضعیت کشوری در حال افزایش است به طوری که سرانه تولید ۱۱ هزار مگاوات و سرانه مصرف به بیش از ۴۳ هزار مگاوات افزایش یافته که رقم نگران‌کننده‌ای به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت اضطراری برق ۳۷ مگاوات ظرفیت در استان اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: میانگین پیک مصرفی برق در استان اردبیل در روزهای گذشته ۴۰۰ مگاوات بود که امروز با رکوردشکنی این میزان به ۴۳۰ مگاوات افزایش یافته است.

بخش صنعت، کشاورزی و ادارات بیشتر در معرض خاموشی‌ها قرار دارند
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: از اول امسال تاکنون چنین پیک مصرفی را در سطح استان شاهد نبودیم که به همین دلیل ما مجبور شدیم اعمال خاموشی‌ها را در برخی از ساعات پیک برای مشترکان خانگی شاهد باشیم.

قدیمی از مشترکان برق خانگی خواست تا با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق استان در جریان برنامه‌های خاموشی قرار گیرند چرا که به نظر می‌رسد در روزهای گرم تابستان بیشتر از گذشته اعمال خاموشی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بخش صنعت و کشاورزی و همچنین ادارات بیشتر در معرض خاموشی‌ها قرار دارند و چنانچه مشترکان همکاری‌های لازم را نداشته باشند، ما مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.

مشترکان خانگی در ساعات اوج مصرف ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند
قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تداوم افزایش میزان مصرف برق در مناطق مختلف استان به ویژه بارهای سرمایشی در شمال استان شرایط متفاوتی را در استان رقم زده که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی مناسب به سمت مدیریت مصرف برق حرکت کنیم تا از وضعیت گرم تابستان عبور کنیم.

وی اضافه کرد: از مشترکان خانگی انتظار می‌رود در ساعات اوج مصرف ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند تا کمترین خاموشی‌ها را اعمال کنیم.

قدیمی استفاده از ظرفیت ۸۲ مگاواتی را در واردات برق از جمهوری آذربایجان برای تأمین برق مصرفی ساکنان مناطق شمالی استان یادآور شد و بیان کرد: به صورت دقیق همکاران ما در مرکز دیسپاچینگ مصرف لحظه‌ای و حتی ثانیه‌ای شهروندان را رصد می‌کنند تا با اعمال مدیریت صحیح بتوانند از افزایش مصرف جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل ادامه داد: به غیر از بیمارستان‌ها و برخی مراکز حساس، اعمال خاموشی با توجه به افزایش بار مصرف دور از دسترس نخواهد بود و هموطنان باید در نهایت همکاری به کنترل مصرف برق در سطح استان کمک کنند.

کد خبر: ۹۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha