۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
اردبیلی‌ها  ۷۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند
مدیر عامل شرکت گاز اردبیل:

اردبیلی‌ها  ۷۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند

اردبیل- اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف ۷۶۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی طی سالجاری در اردبیل خبرداد.

سردار اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،  از مصرف ۷۶۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی طی ۳ ماهه ابتدایی سالجاری در استان خبر داد و اظهار داشت: مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصول سرد سال افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این مهم بایستی با ارایه الگوهای بهینه مصرف، فرهنگسازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود تا بتوانیم به نحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استان ۷۶۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، افزود: از کل گاز مصرف شده در استان، ۳۶۶ میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و ۳۹۶ میلیون متر مکعب گاز نیز از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

اسماعیلی اظهار کرد: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با ۶۱ میلیون متر مکعب کاهش مصرف و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ۱۴۷ میلیون متر مکعب رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

وی صرفه جویی در مصارف خانگی در استان را چشمگیر عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون دمای هوا و مصارف بیش از اندازه برق در کشور از عموم مشترکین عزیز گاز طبیعی خواهشمندیم با صرفه جویی در مصرف گاز و رعایت الگوهای مصرف موجبات تامین پایدار سوخت نیروگاهها را فراهم کنند.

کد خبر: ۹۶٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha