۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
ضرورت پرهیز از موازی کاری در اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز از موازی کاری در اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت سرمایه گذاران خرد در استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدحسین خیریه شنبه شب در جلسه کمیته جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی استان اظهارکرد: طرح های خوبی در استان شناسایی شده و لازم است که به صورت ریز با جزئیات به افراد زیرمجموعه این ستاد اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به طرح های مطرح شده در حوزه گیاهان دارویی بیان کرد: درباره این طرح ها باید بررسی و مطالعات بیشتری شود چرا که کارهای بسیاری انجام شده است.

وی بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری در زمینه این طرح ها باید با اطلاع رسانی دقیق از ظرفیت سرمایه گذاران خرد نیز استفاده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند به کمبود آب در استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید طرح هایی اجرایی شود تا در بخش کشاورزی از ظرفیت محصولات و شیوه های کم آب بر، بهره برد.

خیریه ادامه داد: یکی از ظرفیت های مغفول مانده در بخش آب استفاده از فاضلاب ها است که به عنوان نمونه شرکت مرغ ما فاضلاب مرغ داری را برای آبیاری بخش کشاورزی خود استفاده و اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نهال مثمر و غیر مثمر را ایجاد کرده است که دیگر شرکت ها و کارخانه ها نیز می توانند این کار را انجام دهند.

به گفتۀ وی همچنین می توان برای جمع آوری رواناب ها کارهایی انجام داد و خود شرکت ما در کنار چاه مجوز دار، رواناب ها را جمع آوری می کند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل تبخیر نیز بجای اجرای طرح های سدی در سطح زمین می توان سدهای زیرزمینی را به صورت نمونه اجرایی کرد.

خیریه با بیان اینکه در راستای محصولات استراتژیک موازی کاری های زیادی انجام می شود، تأکید کرد: باید برنامه ریزی انجام شود که همه این دستگاه ها با همکاری هم و با استفاده از توان و ظرفیت یکدیگر کار را پیش ببرند تا شاهد توسعه در این بخش باشیم.

کد خبر: ۹۶٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha