۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
اقدام تاریخی فدرال رزرو؛ نرخ بهره صفر شد
فشار بر بانک مرکزی در راه ریشه کنی کرونا

اقدام تاریخی فدرال رزرو؛ نرخ بهره صفر شد

بانک مرکزی فدرال رزرو نرخ بهره خود را در روز گذشته به صفر درصد رساند که این نرخ کلیدی هم اکنون بین صفر تا ۰.۲۵ درصد بوده و پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک مرکزی امریکا اعلام کرد که اوراق قرضه خود را ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش می دهد. این اقدامات اضطراری بخشی از تلاش گسترده دولت برای کاهش تأثیرات اقتصادی مخرب در همه گیری کوید-۱۹ می باشد.

بانک مرکزی در بیانیه ای در روز یکشنبه گفت که شیوع کرونا به جوامع آسیب رسانده و فعالیت اقتصادی را در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده مختل کرده است.

فدرال اضافه کرد که شرایط مالی جهانی نیز به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته و داده های اقتصادی موجود نشان می دهد که اقتصاد امریکا با یک حرکت جدی وارد این دوره چالش برانگیز شده است.

بانک مرکزی همچنین چندین اقدام دیگر را از جمله اعطای این تخفیف و امتیاز به بانکها برای گرفتن وام های ۹۰ روزه و کاهش نسبت های لازم ذخیره را تا صفر درصد، اعلام کرد. علاوه بر آن، این بانک با اتحاد با پنج بانک مرکزی دیگر در تلاش است تا از این موضوع اطمینان حاصل کند که دلار از طریق خطوط مبادله ای در سراسر جهان در دسترس است.

ترامپ که مدت ها خواستار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود، این اقدام بانک مرکزی را بسیار خوشحال کننده توصیف کررخ ها را افزایش داد در راه مقابله با این اقدام حرکت کرد.

رییس جمهور امریکا در سال ۲۰۱۸ و پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای چهارمین بار اعلام کرد که با وجود مستحکم بودن صندوق بین المللی پول من فکر می کنم که آنها عقل خود را واقعا از دست داده اند.

جروم پاول رییس فدرال رزرو در یک کنفرانس خبری در روز گذشته (یکشنبه) گفت: «اقدام اخیر بانک مرکزی در پی یک تحریک صورت گرفته زیرا هنگامی که استرس و آشفتگی در بازار ها و خزانه داری بوجود می آید،  بازارهای مالی و کل اقتصاد متحمل آثار مخربی خواهند شد».

کد خبر: ۹٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha