۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
خرید تضمینی بیش از ۵۷۰۰ تن گندم از کشاورزان همدانی
توسط شرکت های تعاونی همدان صورت گرفت؛

خرید تضمینی بیش از ۵۷۰۰ تن گندم از کشاورزان همدانی

همدان - مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید تضمینی بیش از پنج هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان همدانی توسط شرکت های تعاونی همدان خبر داد.

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار از خرید تضمینی بیش از پنج هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان همدانی خبر داد و گفت: با همت شرکت های تعاون روستایی در روزهای آغازین خرید تضمینی پنج هزار و ۷۱۷ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

مسلمی راد گفت:  ۳۷ مرکز خرید گندم توسط شرکت های تعاون روستایی در سطح استان همدان آماده خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان هستند.

وی افزود: براساس مصوبه دولت هر کیلوگرم گندم امسال با نرخ  ۵۰ هزار ریال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان اضافه کرد: شرکت های تعاونی روستایی استان همدان به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی با ایجاد مراکزی در نزدیکی اراضی کشاورزی خرید تضمینی گندم را انجام‌ می دهند.

وی با بیان اینکه هر سال شبکه تعاونی های روستایی و سیلوهای دولتی و خصوصی در استان همدان خرید تضمینی گندم را انجام می دهند، یادآوری کرد: سال گذشته شبکه تعاون روستایی بیش از ۲۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری کرد که حدود ۶۰ درصد کل خرید تضمینی گندم استان همدان بود.

وی گفت: پیش بینی می شود به دلیل وقوع خشکسالی در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان همدان حدود ۵۰ درصد کاهش داشته باشد که با این وصف میزان خرید تضمینی گندم نیز نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۹۶٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha