۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
برقی کردن خطوط ریلی با توان داخلی کلید خورد
طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با حضور وزیر راه؛

برقی کردن خطوط ریلی با توان داخلی کلید خورد

عملیات برقی کردن خطوط ریلی کشور با استفاده از توان داخلی و بدون اتکا به شرکت‌های خارجی با امضای تفاهم نامه ای کلید خورد.

به گزارش بازار، با امضای تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات برقی کردن خطوط ریلی کشور با استفاده از توان داخلی و بدون اتکا به شرکتهای خارجی کلید خورد. ‌

این تفاهم نامه بین آقایان فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو، وکیلی مدیرعامل گروه صنعتی فراب و سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسید.

بر اساس تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران - گرمسار، کنسرسیوم یاد شده مقدمات امضای قرارداد تامین مالی و ایجاد خطوط برقی و زیرساخت و ناوگان مورد نیاز خطوط حومه‌ای تهران - گرمسار را در مدت ۲۴ ماه فراهم می‌کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، همزمان با عملیاتی شدن این طرح عملیات برقی کردن سایر خطوط راه آهن کشورمان با اولویت قطارهای حومه‌ای شهرهای بزرگ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

محمد اسلامی در این مراسم گفت: پیشتر بارها برای برقی کردن خطوط برقی کشورمان تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های خارجی به امضا رسیده بود در حالیکه به تعهدات خود عمل می‌کردیم شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم و موارد مشابه دیگر، از عمل به تعهدات خود سر باز زده بودند، اما این بار نگاه ما صرفا به توان داخل و شرکت‌های دانش بنیان خودمان بوده است.

از دیگر اهداف این تفاهم نامه، جذب مشارکت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه‌های ریلی، استفاده از حداکثر توان داخلی در ساخت و توسعه و بومی سازی فناوری‌های حمل و نقل ریلی، افزایش سهم راه آهن از کل بازار حمل و نقل می‌توان اشاره کرد.

کد خبر: ۹۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha