۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
منفی های امروز بورس فرصت خرید است| احتمال ریزش بازار تا محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد
تحلیل روزانه بورس؛

منفی های امروز بورس فرصت خرید است| احتمال ریزش بازار تا محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش شاخص کل در معاملات امروز مطرح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بازار در حال حرکت به سمت تعادل است و سهم‌ها با اصلاح خود چنین کاری را انجام می‌دهند.

بازار؛ گروه بورس: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل یک اصلاح داشت و با افت ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحدی خود، کارش را روی یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحدی به اتمام رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت هزار و ۳۳۰ واحدی، روی ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ واحد ایستاد؛ البته این افت از هفته گذشته پیش‌بینی شده بود و با وجود شکسته شدن مقاومت‌ها در هفته‌های گذشته، این انتظار وجود داشت که بازار نسبت به معاملات هفته گذشته افت اندکی داشته باشد.

با وجود کاهش حجم معاملات، امروز اکثر سهم‌های بازار در صف فروش قرار داشتند و افت در شاخص‌ها مشهود بود؛ جایی که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که شاخص کل و همچنین سهم‌های بازار نیازمند اصلاح هستند تا با رسیدن به تعادل قیمتی، باعث رشد قوی‌تر شاخص کل شوند که این انتظار هم دور از انتظار نیست چراکه دلار هر لحظه در بازار در حال تقویت شدن است و به نظر می‌رسد در حال حاضر، این ارز در بازار به ثبات رسیده باشد.

محمدمبین شفیعی ناطق، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با معاملات امروز بورس اظهار کرد: امروز برخی ز نمادهای شاخص‌ساز مانند نمادهای «فولاد» و «خودرو» از همان ابتدای معاملات کار خود را با افت قیمت آغاز کردند و تحرکات ریزشی ثبت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمادهای گروه خودرویی رشد خوبی را ثبت کرده‌اند و نماد «خگستر» در این گروه توانسته است در کوتاه‌مدت افزایش قیمت چشمگیری را داشته باشد و ۵۰ درصد بازدهی را ثبت کند بنابراین، اصلاح و تعدیل قیمتی تک سهم‌های این گروه منطقی است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حذف ریسک‌های احتمالی در بازار، گفت: ریسک‎‌های اساسی انتخاب رئیس جمهور و ریزش نرخ دلار تا ۱۵ هزار تومان برطرف شده است و روند بازار نشان می‌دهد که ریزش یا صعود گسترده‌ای را نخواهیم داشت و بازار در همین محدوه‌هایی که در حال حاضر قرار گرفته است، نوسان می‌کند و می‌توان گفت اصلاحات موقتی را در بازار شاهد خواهیم بود و در این زمان در بسیاری از نمادها تعدیل و کاهش قیمت رخ می‌دهد.

شفیعی ناطق درباره روند اصلاح قیمتی سهام «فولاد» در بازار توضیح داد: در حال حاضر، همه به دنبال ارزندگی در بازار هستند و فکر می‌کنند که اگر افزایش سرمایه «فولاد» ثبت شود، می‌توانند در قیمت‌های پایین‌تری این نماد را در سبد خود جایگزین کنند و به همین دلیل، امروز منفی شده است، اما باید توجه داشت که احتمال این مسئله که با افزایش سرمایه تعدیل قیمتی در این سهم رخ ندهد زیاد است.

وی همچنین بیان داشت: ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چند روز گذشته نشان می‌دهد نقدینگی آزاد شده به سمت بازار سرمایه حرکت کرده و ورود نقدینگی به بازار را داشته‌ایم بنابراین، منفی‌های بازار امروز غیر طبیعی و غیر منطقی نیست زیرا اگر سهمی در بازار رشدی را ثبت کند یا به لحاظ زمانی یا قیمتی اصلاح در آن رخ خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس با انتشار خبر برداشته شدن دامنه نوسان از معاملات بورس سعی در مثبت نگه داشتن جو بازار دارد، اما پیش‌بینی‌ها بر اساس تحلیل تکنیکال بر این اساس است که شاخص ممکن است تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم افت کند، اما باید به این نکته توجه کرد که بازار دارای سهم‌های ارزنده‌ای است که می‌توان با کمی تحلیل سود خوبی از معاملات به دست آورد.

کد خبر: ۹۶٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha