۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
گندم‌زارهای مازندران افزایش یافت/ کاهش کشت کلزا
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

گندم‌زارهای مازندران افزایش یافت/ کاهش کشت کلزا

بابل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش سطح مزارع گندم استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به زیرکشت این محصول رفت.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت کشت محصولات زراعی پاییزه مازندران با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به زیرکشت گندم رفته است، افزود: این میزان در سال قبل ۵۰ هزار هکتار بوده است.

وی ترغیب و رغبت کشاورزان به کشت گندم را در سال زراعی جاری رو به رشد دانست و افزود: تنوع دادن به کشت سبب افزایش سطح زارعت گندم در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کشت کلزا نیز گفت: امسال کشت کلزا نسبت به سال قبل در مزارع استان کمتر شد که جابجایی کشت از کلزا به گندم دلیل این رکود به شمار می رود.

شهیدی فر کشت کلزا در اراضی شالیزاری در قالب کشت دوم را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: سال قبل در شش هزار هکتار از شالیزارهای استان کشت دوم کلزا صورت گرفته است.

وی مجموع سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی قبل را ۲۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: امسال این میزان به ۱۳ هزار هکتار کاهش یافت و لذا پیش بینی می شود در زمان کشت دوم شالیزارها، سطحی از مزارع به کلزا تخصیص داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کشت برنج در مزارع استان نیز گفت: در حال حاضر کشاورزان مشغول شخم و شیار و آب تخت کردن مزارع هستند و درصد قابل توجهی از شالیزارها شخم و شیار شده است.

مازندران ۲۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد.

کد خبر: ۹٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha