دولت سیزدهم با چالش‌های زیادی روبروست؛ اما انتظار از آن بالاست
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

دولت سیزدهم با چالش‌های زیادی روبروست؛ اما انتظار از آن بالاست

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با برشمردن چالش‌های بزرگی که دولت سیزدهم با آن مواجه است، تأکید کرد: با این‌ وجود انتظارات بالایی از این دولت برای رفع چالش‌ها وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به تغییرات مدیریتی کشور در یک ماه آینده، گفت: دولت جدید کشور را با چالش‌ها و سختی‌های جدی تحویل می‌گیرد که عمده این چالش‌ها اقتصادی است اما هم‌زمان نظارت بزرگی نیز از این دولت وجود دارد.

کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با ابراهیم عزیزی، نماینده مردم این استان در مجلس، افزود: نرخ بالای تورم که در سه‌ماهه امسال نزدیک به ۴۰ درصد بود، یکی از این ابرچالش‌هاست که تأثیر روند افزایشی تورم به‌تدریج خود را در نرخ ارز هم نشان داده و قیمت کالاها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران تحریم‌های بین‌المللی، نامناسب بودن فضای کسب‌وکار را نیز از دیگر مشکلات کشور دانست که دولت آینده با آن مواجه است.

کاشفی ابراز امیدواری کرد: باوجود همه این مشکلات، با آغاز به کار دولت سیزدهم و هماهنگی که بین سه قوه ایجاد می‌شود شاهد کارهای بزرگی در کشور باشیم که مردم انتظار آن را دارند.

او یکی از مهم‌ترین کارهایی که دولت آینده باید برای بهبود امور در دستور کار داشته باشد را استفاده از نکته نظرات بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های بخش خصوصی قدرتمندی داریم که لازم است دولت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از آن استفاده کند.

رئیس اتاق کرمانشاه احیا جایگاه بخش خصوصی را نیز نکته دیگری دانست که دولت آینده باید مدنظر قرار دهد و یادآور شد: روا نیست فعال اقتصادی برای پیش برد کار خود مدام به دنبال بخشنامه‌ها، مدیرکل و حتی کارشناس یک دستگاه بدود و درگیر مقررات و دستورالعمل‌ها باشد.

او با اشاره به انتظاراتی که در کرمانشاه از دولت آینده وجود دارد، افزود: در کرمانشاه بهترین و قوی‌ترین تشکل‌های بخش خصوصی کشور را داریم اما نکته نظرات آنها مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه همچنین خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان در دولت آینده شد.

کاشفی در ادامه از حضور نمایندگان کرمانشاه در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم نتیجه این امر را در بهبود سهم کرمانشاه در بودجه کشور شاهد باشیم.

کد خبر: ۹۶٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha