۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
 ۹۰ درصد مصرف آب استان  زنجان در بخش کشاورزی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۹۰ درصد مصرف آب استان زنجان در بخش کشاورزی است

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ۹۸.۸ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی خفیف، متوسط و بسیار زیاد است، گفت: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۹۸.۸ درصد مساحت استان زنجان درگیر خشکسالی خفیف، متوسط و بسیار زیاد است، گفت: تنها ۱.۲ درصد مساحت شهرستان طارم خشکسالی نرمال دارد. 

وی اظهار کرد: استان زنجان وضعیت خوبی در حوزه منابع آبی ندارد و باید از منابعی که داریم به خوبی استفاده شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه آب  کالای اقتصادی و گوهر گران بهایی است،گفت: باید مصرف بهینه درست آب مورد توجه مردم قرار گیرد تا دچار مشکل قطعی آب نشویم. 

جزءقاسمی  به مصارف آب شرب در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در استان بیش از ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی بوده و ۶ درصد در بخش شرب و صنعت و مابقی در سایر مصارف می باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مصرف آب در بخش کشاورزی بیشتر است و کشاورزان از آب شرب برای آبیاری و دام استفاده می کنند که این اصلا خوب نیست و در این وضعیت بحرانی و خشکسالی آب همه باید شرایط را درک کرده و همکاری لازم را داشته و صرفه جویی لازم را مد نظر قرار دهند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: طی  تیرماه سالجاری شاهد افزایش دما در استان خواهیم بود و به تبع مصرف حامل هاب انرژی هم افزایش می یابد که در این میان شهروندان همکاری لازم را بکنند. 

جزء قسمی تصریح کرد: کشاورزان در این وضعیت بحران کم آبی نسبت به کشت محصولات کم آب بر مبادرت کنند.

کد خبر: ۹۶٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha