۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
برق ۴ سازمان پر مصرف خراسان جنوبی قطع شد
به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف؛

برق ۴ سازمان پر مصرف خراسان جنوبی قطع شد

بیرجند- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از قطع برق ۴ سازمان پر مصرف پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری شبکه برق خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیری برق خراسان جنوبی ؛ محسن بخشایی در حاشیه جلسه مدیریت بار استان با اشاره به افزایش دما و لزوم مدیریت مصرف خصوصا در ادارات اظهار داشت: براساس ابلاغ صورت گرفته توسط وزارت نیرو، سازمان‌های و ادارات دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری و ۹۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  کاهش دهند.

وی افزود: در همین راستا تیم های پایش از ابتدای ابلاغ این مصوبه در استان راه اندازی شده و با رصد میزان مصرف برق ادارات و سازمانها در صورت عدم رعایت، به صورت کتبی اخطار و در مرحله بعد برق سازمان متخلف قطع می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان  خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید تولید نیروگاههای برق آبی بدلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری تامین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی، در هفته ای که گذشت، برق بیش از ۴ اداره و بانک پرمصرف به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف، به صورت موقت قطع و پس از اخذ تعهد کتبی، مجددا وصل شد.

بخشایی با بیان این‌که کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تامین برق کشور بسیار حیاتی است اضافه کرد: بدیهی است با توجه به تداوم گرمای هوا در سطح استان و کشور، بازرسی‌های سرزده از ادارات و سایر مشترکین پرمصرف تا عبور از شرایط بحران ادامه داشته و با مشترکین متخلف در این خصوص با قطع برق برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: با روشهای بسیار ساده مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف به صورت هم زمان و در ساعت های اوج مصرف و خاموش کردن یک لامپ اصافی به صورت همگانی میتوانیم این تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

کد خبر: ۹۶٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha