۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
پیش بینی برداشت ۵۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی در طارم
فیلم استان‌ها؛

پیش بینی برداشت ۵۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی در طارم

زنجان- برداشت گوجه فرنگی در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۵۴ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در سال زراعی جاری یک هزار و ۳۵۰ بهره بردار طارمی مشغول برداشت محصول گوجه فرنگی بوده و از محل فروش این محصول درآمد کسب می کنند و حدود ۵۴ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و در بازار عرضه شود.

محصول تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالا، به مصرف تازه خوری می رسد و مقادیری نیز در صنایع تبدیلی، مصرف و علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به سایر استانهای کشور از جمله تهران، قزوین، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی ارسال می شود. 

طی سال های اخیر،در صورت وجود شرایط صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس عمدتاً عراق و قطر هم گوجه فرنگی طارم صادر می شود.

عمده ارقام گوجه فرنگی کشت شده در این شهرستان  الگانس، نانهمز و بریویو است و رقم نانهمز به علت بهره وری بالای ۸۰ درصد بیشتر گوجه فرنگی تولیدی طارم را شامل می شود و برداشت گوجه فرنگی در طارم از اوایل تیرماه شروع و تا نیمه اول مرداد ماه ادامه دارد و زمان برداشت این محصول، مشکل کم آبی گریبانگیر کشاورزان طارمی می شود. 

چند سالی هست که محصولات کشاورزی طارم نه بازار مناسبی دارند و نه آب کافی در مرحله داشت و برداشت که ضروری است مسئولین متولی به این قضیه ورود کنند.

کد خبر: ۹۶٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha