۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
پشت پرده تعطیلی جایگاه‌ها؛ کمبود تانکر نفتکش داریم
در گفتگو با بازار مطرح شد

پشت پرده تعطیلی جایگاه‌ها؛ کمبود تانکر نفتکش داریم

چالوس- محمدی، بازرس کانون کارگری تانکرداران حمل فرآورده‌های نفتی کشور پشت پرده تعطیلی برخی جایگاه‌ها و کمبود سوخت را ناشی از نداشتن تانکرهای سوخت رسان به دلیل خروج ناوگان ذکر کرد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار به پشت پرده تعطیلی برخی از جایگاه های و مشکلات کمبود سوخت در برخی مناطق مختلف کشور در فضای مجازی اشاره کرد و با تاکید براینکه مشکل تامین فرآورده ها نداریم، گفت:مشکلات عدیده ما از سال های گذشته پابرجا مانده و عزم و عمت و انگیزه ای برای حل آن وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه کرونا و شرایط ناشی از آن سبب اعمال محدودیت هایی شده است، گفت: خروج ناوگان تانکرداران از چرخه حمل ونقل سوخت و فرآورده های نفتی از مهمترین مشکلات است و به دلیل شرایط کرونا این مسئله و مشکل چندان مورد توجه قرار نگرفت.

رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر با عادی شدن شرایط کرونایی و افزایش سفرها، نقیصه خروج ۴۰ درصدی ناوگان سوخترسان نمایان شده است،افزود: حمل ونقل سوخت در هر کشوری بخش حساس و ویژه ای به شمار می رود و همانند خون رسانی رگ ها در بدن نقش دارد.

محمدی یادآور شد: اگر حمل ونقل سوخت انجام نشود، چرخ های اقتصادی از حرکت خواهد ایستاد و متاسفانه مسئولان راه بالای شرکت نفت و ارگان های مربوطه اهمیتی برای حل مشکلات حمل ونقل قائل نشدند و به مکاتبات صنف خدوم و استراتژیک سوخت رسان پاسخ ندادند.

مشکلات تانکرداران دیده نشد
رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران بابیان اینکه تانکرداران حمل ونقل سوخت دیده نشده است، گفت: این مسئله سبب بروز مشکلات برای مردم شده است و واقعیت این است که هیچ اعتصاب و اعتراضی بابت حمل سوخت بین تانکرداران نداریم ولی به دلیل خروج ناوگان، نفتکش به اندازه کافی برای حمل ونقل سوخت نداریم.

وی یادآور شد: حمل ونقل زمینی بستگی به شرایط و استانداردهایی برای فعالیت تانکر در این بخش دارد و نمی توان از هر تانکری در این زمینه استفاده کرد.

محمدی یادآور شد: روز به روز به دلیل مشکلات رانندگان مجرب و باتجربه از سیستم حمل ونقل سوخت خارج می شوند و برای جایگزینی این افراد با مشکل مواجه هستیم.

بازرس کانون کارگری تانکرداران کشور با بیان اینکه جوانان تمایلی برای ورود به شغل سوخترسانی ندارند، گفت: این شغل صرفه اقتصادی ندارید و گرانی هزینه ها با قیمت های سرسام آور و لوازم یدکی مشکلات را مضاعف کرده است.

افزایش قیمت لوازم یدکی و روغن/ کرایه ها پایین است
وی با بیان اینکه مدتی است که لاستیک دولتی عرضه نمی شود و به صورت مسکن و مقطعی داده می شود که اثر بخش نیست، گفت: افزایش قیمت روغن و نبود نظارت بر این قیمت ها از دیگر مشکلات است زیرا روغن ۲۰۰ هزار تومانی به یک میلیون تومان رسیده است.

حسن محمدی با انتقاد از نظارت ضعیف و وجود دلالان و واسطه گری تصریح کرد این وضعیت برای تولید و مصرف کننده مضر است و مشکلات فراروی را بیشتر می کند.

وی کم بودن کرایه و قانون ماده ۳۸ تامین اجتماعی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: حدود پنج سالی است که کرایه ها تغییری نکرده است و این درحالی که هر سال بر نرخ تورم افزوده می شود.

این فعال بخش حمل ونقل ادامه داد: به دلیل پایین بودن کرایه، مالکان تمایلی به پرداخت حقوق بیشتر ندارند و رانندگان نیز تمایلی به فعالیت در این حرفه و شغل ندارند و تانکرداران نیز بهره وری مناسب اقتصادی در این حرفه ندارند.

محمدی علاقه و عشق خدمت به مردم را دلیل ماندگاری بر خی از همکاران در این حرفه ذکر کرد و گفت: خدمات رسانی ره مردم دارای برکت و خیر است.

کد خبر: ۹۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha