۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
قزوین در تنش تامین آب شرب و برق است
معاون استاندار قزوین:

قزوین در تنش تامین آب شرب و برق است

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به کاهش قابل توجه میزان بارندگی، این استان در تنش تامین آب شرب و برق است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد بیان کرد: باتوجه به رسیدن به فصل گرما و کمبود منابع آب و برق در سطح استان، در هفته های گذشته به ناچار با قطعی آب و خاموشی برق در برخی ساعات شبانه روز مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، در هفته اخیر شاهد کاهش قطعی و خاموشی در این ۲ حوزه بودیم و تلاش می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته میزان قطعی و خاموشی ها کاهش یابد.

فرخزاد با اشاره به وارد کردن چاه های جدید در مدار آبرسانی ، تصریح کرد: شهرستان قزوین و تاکستان و همچنین برخی از روستاهای حومه تاکستان از آب شرب چاه های جدید بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در رنگبندی شهرها اقبالیه، الوند و سیردان جزو شهرهای قرمز و شهرستان های آبیک، تاکستان، آوج جزو شهرستان های نارنجی و شهرستان قزوین، زرد هستند که به ترتیب اولویت در معرض بحران کم آبی قرار گرفته اند.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به ارتباط مستقیم قطعی برق با آب، مقرر شده است که تعداد ژنراتورهای سیار این استان افزایش یابد تا قطعی برق عامل قطعی آب نشود.

فرخزاد با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمینی، اظهار داشت: بحران آب و برق موضوعی سراسری است و تنها مختص استان قزوین نیست و بیشترین راهکار برای مقابله و گذر از این بحران، رعایت مصرف آب و برق توسط مصرف کننده ها است.

کد خبر: ۹۶٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha