۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
مجوز اضطراری واکسن کوبایی «سوبرنا ۲ » در ایران
سفارت کوبا خبر داد؛

مجوز اضطراری واکسن کوبایی «سوبرنا ۲ » در ایران

مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوبایی «سوبرنا ۲ » در ایران در چارچوب توافق نامه همکاری صورت گرفته با انستیتوی فینلای کوبا، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ هشتم تیر مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوبایی «سوبرنا ۲ » در جمهوری اسلامی را اعلام کرد که در مطبوعات محلی نیز اعلام گردید.

این مجوز به انستیتو پاستور ایران (IPI)  داده شد تا با نام پاستور این واکسن را در خاک ایران عرضه کند. همچنین، این توافق در چارچوب توافق نامه همکاری که در ژانویه گذشته با «انستیتو فینلای کوبا» به امضا رسید، صورت گرفته است.

بخش تنظیم مقررات آن کشور، مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس شناخت نتایج حاصل از توسعه دارویی این محصول، مدارک اطمینان و ایمنی‌زایی نشان داده شده در آزمایشات بالینی فاز یک  و دو که در کوبا صورت گرفت و همچنین اثربخشی ۶۲ درصدی گزارش شده در دو دوز در فاز سه، اعطا کرده است.

علاوه بر آن، در رابطه با ایمنی مرحله دوم فاز سه واکسن «سوبرنا ۲ » که بر روی ۲۴ هزار نفر در استان های ایران از جمله اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد وارد این طرح مطالعاتی شده و دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، رسانه های بین الملی همچون New York Times Vaccine Tracker  این خبر را انعکاس داده اند.

کد خبر: ۹۶٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha