۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
صادرات ۵.۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی
در سه ماه نخست امسال محقق شد

صادرات ۵.۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی

بوشهر- قره‌بیگی مدیر کل گمرک بوشهر از صادرات ۵.۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی در سه ماه نخست امسال خبر داد.

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گمرکات استان بوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، فعالیت خوب و قابل توجهی داشته‌اند و میزان صادرات کالا هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در بحث صادرات غیر نفتی به ویژه در صادرات محصولات معدنی و صادرات محصولات کشاورزی شاهد افزایش میزان صادرات در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

ناظر گمرکات استان بوشهر و مدیر کل گمرک بوشهر خاطر نشان کرد: انتظار داریم با فروکش کردن مساله کرونا و بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش تولیدات استان، میزان و حجم صادرات هم از لحاظ وزنی و هم از نظر ارزش ارزی رشد بیشتری را نشان دهد.

قره‌بیگی با اشاره به وضعیت صادرات کالا از گمرک پارس جنوبی تصریح کرد: صادرات کالا از گمرک پارس جنوبی به مقصد کشورهای مختلف از نظر ارزشی، در سه ماه نخست امسال نسبت به سال قبل، حدود ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد که امیدواریم این روند در ماه‌های آینده نیز تداوم یابد.

مدیر کل گمرک بوشهر از صادرات ۵.۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.

قره‌بیگی گفت: ارزش این میزان صادرات کالاهای پتروشیمی بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار است که انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال جاری افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: از همه توان و ظرفیت موجود برای حمایت از تولیدکنندگان استان بوشهر بهره می‌بریم و برای تسهیل در امور صادرات کالا از مقصد ۱۳ گمرک استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

کد خبر: ۹۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha