۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
سومین «رویداد گنج» در استان البرز برگزار شد
با هدف محرومیت زدایی؛

سومین «رویداد گنج» در استان البرز برگزار شد

کرج- سومین «رویداد گنج» با هدف محرویت زدایی از کشور و برقراری ارتباط گروه‌های جهادی و دستگاه‌های قادر به پشتیبانی، به میزبانی بنیاد علوی در استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسئول برگزاری رویداد گنج در سراسر کشور در مراسم افتتاح «رویداد گنج» در استان البرز که ظهر پنجشنبه در سالن همایش های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج با حضور گروه‌های جهادی و مردمی برگزار شد، افزود: سازمان بسیج دانشجویی با طرح «شتاب دهنده جهت» طی تفاهم نامه ای با بنیاد علوی برای محرومیت زدایی و آسیب شناسی مناطق محروم شروع به فعالیت کرده است.

محمدامین میرچی افزود: «رویداد گنج» دو هدف اصلی را که در پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری درمرداد سال ۹۸ به گروه های جهادی ابلاغ شد دنبال می کند. همه برنامه های این رویداد در قالب این ۹ بند دسته بندی می شود و البرز سومین استانی است که این طرح در آن به اجرا گذاشته می شود.

میرچی افزود: در این مرحله اقدام ما برای برقراری ارتباط گروه های جهادی و همچنین دستگاه هایی که قادر به پشتیبانی هستند، بود تا بنیاد علوی بتواند به طور منسجم از این گروه ها در راستای محرومیت زدایی و اجرای سیاست ها حمایت کند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی در این راستا از گروه های جهادی دعوت کردند، افزود: در پی فراخوانی که برای ارسال طرح ها  داده بودیم ۱۹۰ طرح از سوی گروه های جهادی، خیریه و مردمی ارسال شده بود که ۵۰  طرح انتخاب شد و امروز هم دفاع از این طرح ها توسط ارائه دهندگان انجام می شود و هفته آینده گروه های برتر انتخاب و معرفی می شوند.

مدیرعامل شتاب دهنده جهت و مسئول برگزاری رویداد گنج با اشاره به اینکه این طرح ها بر اساس آسیب شناسی و مساله محوری در هر استان و منطقه انتخاب می شوند گفت: طبق شناخت و بررسی های انجام شده در البرز آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی بیشترین نیاز را به پرداختن دارد.

میرچی اظهار کرد: پس از انتخاب طرح ها، بنیاد علوی به گروه های جهادی منتخب تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصد پرداخت می کند و در راستای پشتیبانی عمرانی گروه های تخصصی در ساخت و ساز بدون محدودیت سیمان رایگان هدیه می دهد.

وی اظهار کرد: هدف بنیاد این است که با شناسایی و رفع مشکلات در مناطق و اجرای طرح های جهادی این مناطق به ثبات برسند.

۱۸۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس استان ثبت نام کردند
مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون هزار و ۸۰۰  گروه جهادی در البرز در سامانه اطلس استان ثبت نام کرده اند، گفت: برای رویداد گنج ۱۹۰ طرح به دبیرخانه مربوطه ارسال شد که از این میان ۵۰ گروه برای دفاع پذیرفته شدند که امروز به این رویداد دعوت شده اند.

میلاد بویینی با اشاره به مسئولیت بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی، گفت: بنیاد علوی با اهمیت به رشد گروه های جهادی و توجه به منابع نیروی انسانی در این طرح، علاوه بر گروه های جهادی به دیگر گروه های مردمی نیز فراخوان داد تا اگر آنها مساله و مشکلاتی  را احصاء کردند به دبیرخانه گروه رویداد گنج ارائه دهند.

بویینی گفت: گروه های منتخب با توجه به دفاع انجام شده از طرح هایشان می توانند از حمایت بنیاد علوی و تسهیلات برای اجرای طرح هایشان استفاده کنند.

کد خبر: ۹۶٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha