۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
سازمان تامین اجتماعی باید در مورد بیمه رانندگان پاسخگو باشد
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی:

سازمان تامین اجتماعی باید در مورد بیمه رانندگان پاسخگو باشد

متولی، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی و مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: سازمان تامین اجتماعی باید در مورد بیمه رانندگان پاسخگو باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، عبدالله متولی با اشاره به همکاری نکردن سازمان تامین اجتماعی درباره اجرای بیمه رانندگان اظهارداشت: رانندگان از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که با کسب روزی حلال وظیفه خطیر حمل و نقل همگانی کشور را بر عهده دارند و البته متاسفانه کمتر به اهمیت فعالیت‌های آن‌ها توجه شده است.

وی ادامه داد: چنانچه در روزهای سخت کرونایی رانندگان به جهت خدمات رسانی به شهروندان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده‌اند و تا کنون ده‌ها راننده در فرایند خدمت به مردم جان باخته‌اند که این مساله در قیاس با دیگر اقشار خدمات رسان در حوزه کرونا کمتر بازتاب یافته است.

متولی اظهارداشت: متاسفانه با وجود سختی کار رانندگان و اهمیت فعالیت این قشر شریف در اقتصاد کشور تاکنون آن گونه که شایسته است؛ حقوق آن‌ها مورد پیگیری قرار نگرفته است که در همین راستا اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور در رویکردی نوین با جدیت پیگیر احقاق حقوق رانندگان است و در همین رابطه خواستار پاسخگویی حداکثری سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم بیمه رانندگان است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر بروز رسانی و شفافیت لیست رانندگان، احراز هویت راننده واقعی و حذف افرادی که با عنوان راننده از تسهیلات بیمه استفاده می‌کردند؛ گفت: سازمان تامین اجتماعی نباید از وظایف خود در این زمینه سلب مسئولیت کند و باید با جایگزین کردن رانندگان واقعی با افرادی که از عنوان راننده سوء استفاده کرده اند؛ پوشش بیمه را جهت رانندگان حقیقی محقق سازد.

وی پیرو آنچه گفته شد با اظهار اینکه نام برخی از افرادی که با عنوان راننده از پوشش بیمه و یارانه دولتی استفاده کرده اند در هیچ بانک اطلاعاتی معتبری ثبت نشده است؛ افزود: چنانچه سازمان تامین اجتماعی مطابق قوانین و مقررات مربوطه به ویژه تفاهم نامه اخیر خود با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عمل نکند، این اتحادیه ناچار خواهد بود به منظور احیای حقوق رانندگان که از اقشار ضعیف و زحمتکش جامعه اسلامی هستند از مبادی ذیربط و ذیصلاح اقدام قانونی را به عمل آورد.

متولی اضافه کرد: بر اساس قانون تمامی رانندگان وسایل حمل و نقل همگانی باید از پوشش و خدمات بیمه بهره‌مند شوند به نحوی که ۵۰ درصد از بیمه توسط دولت و بقیه آن توسط راننده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۴ به بهانه اینکه تعداد متقاضیان پوشش بیمه از سقف مجاز اعتبار تخصیص داده شده از جانب دولت بیشتر شده از مسئولیت خود در خصوص بیمه رانندگان سر باز زده تا اینکه بر پایه پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر مقررشد سازمان تامین اجتماعی ضمن ارائه لیستی، بستر احراز هویت رانندگان واقعی را محقق کند و پس از آن نسبت به ارائه خدمات بیمه‌ای به رانندگان حقیقی اقدام کند که متاسفانه این مساله تا کنون اجرایی نشده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با ابراز امیدواری نسبت به رفع معضل بیمه رانندگان حوزه حمل و نقل همگانی کشور گفت: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی با عمل به تعهدات؛ ضمن ارائه پوشش خدمات بیمه به رانندگان اسباب دلگرمی این قشر زحمتکش و اثر گذار جامعه را فراهم آورد.

کد خبر: ۹۶٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha