۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۷۲۰۰ تن گندم و جو بذری در استان قزوین خریداری شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۷۲۰۰ تن گندم و جو بذری در استان قزوین خریداری شد

قزوین-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید ۷ هزار و ۲۰۰ تن گندم و جو بذری از تولید کنندگان بذر استان قزوین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،  مجید اسماعیلی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم و جو تاکنون، ۷ هزار و ۲۵۳ تن گندم و جو بذری از تولید کنندگان بذر خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان بذر خریداری شده، ۵ هزار و ۶۶۷ تن به بذر گندم و یک هزار و ۵۸۶ تن به بذر جو در ارقام مختلف طبقات سه گانه بذر شامل پرورشی، مادری و گواهی شده اختصاص دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۲ درصد از برنامه ابلاغی تأمین بذر استان در سال جاری محقق شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید گندم و جو بویژه در مزارع دیم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی آینده در حال انجام است و لازم است تمام اعضای کمیته فنی بذر استان بویژه پیمانکاران تولید کننده بذر برای تحقق کامل برنامه تأمین بذر استان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در سطح کل استان و تنش آبی شدید در سال زراعی جاری، سازمان جهاد کشاورزی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در مسیری پیش‌بینی کرده تا در کنار جبران خسارات وارده به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در تأمین بذر و سایر نیازمندی‌های کشاورزان برای سال زراعی آینده هدف‌گذاری مشخصی را انجام دهد.

کد خبر: ۹۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha