۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
بخشی از صنعت قزوین نیاز به بروزرسانی دارد/ استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان
استاندار قزوین:

بخشی از صنعت قزوین نیاز به بروزرسانی دارد/ استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

قزوین- استاندار قزوین گفت: با وجود پیشینه غنی استان قزوین در حوزه صنعت و تولید امروز شاهد فرسودگی بخشی از این صنایع هستیم که نیاز به بروزرسانی بخشی از صنعت استان داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور عصر چهارشنبه در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت و معدن با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: تولید و صنعت امروز دو عنصر مهم در احیاء اقتصاد داخلی کشور است که در این خصوص استان هایی نظیر قزوین با پیشینه قوی صنعتی و تولیدی باید سهم بیشتری را متحمل شوند.

وی بیان کرد: قزوین با وجود داشتن شهرک های صنعتی قدرتمند و با سابقه امروز دارای زنجیره ای قوی از واحدهای صنعتی مرتبط است که همین ظرفیت میتواند استان قزوین را به یک مرکز صنایع پیشرفته در کشور تبدیل کند، اما به نظر می رسد در نوسازی و بروز رسانی واحدهای صنعتی استان آنطور که باید عمل نشده است.

استاندار قزوین اظهار داشت: در حال حاضر استقرار صنایع هایتک در شهرک های صنعتی استان قزوین با جدیت از سوی مسئولین صنعتی استان در حال پیگیری است و در این زمینه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان پیش از گذشته نیاز داریم.

جمالی پور گفت: در شرایطی که دنیا در حال تزریق مشکلات متعدد در مسیر فعالیت واحدهای صنعتی است و تحریم های ظالمانه ای را علیه کشور به کار بسته است، استفاده از توان و ظرفیت داخلی تنها راه مقابله و تلاش برای ماندگاری است و از این رو نیاز است تا با آینده نگری و همتی جهادی شرکت های دانش بنیان را به عنوان یک اهرم برای توسعه صنایع قدرتمند استان به کار بگیریم.

وی گفت: اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید و رونق مالی میتوان راه آورد این همراهی مناسب باشد و در این خصوص با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری حامی و پشتیبان صنعتگران و تولید کنندگان خواهیم بود.

سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین پرداخت شده است

عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه این دیدار با اشاره به به کارگیری همه ظرفیت های استانی در حمایت از تولید و تولیدکنندگان بیان کرد: سال گذشته برای حمایت از واحدهای تولیدی استانی ۲۰ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۴۴۵ واحدتولیدی و صنعتی استان اعطا شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۱ واحد صنعتی استانی از ۳۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی بهره مند شدند، چرا که نوسازی و تجهیز واحدهای صنعتی به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۶۱۶ واحد صنعتی در استان قزوین با دارابودن پروانه صنعتی در حال فعالیت هستند که برای بیش از ۱۵۳ هزار و ۳۱۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده اند.

افضلی گفت: این واحدهای صنعتی با ۱۵۴ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری اقتصاد و صنعت استان را شکل داده اند و هم اکنون نیز در پی جذب سرمایه گذار برای استان و توسعه این واحدهای صنعتی هستیم.

کد خبر: ۹۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha