تراکتور به وضعیت خودروسازها دچار شد| سر بی‌کلاه کشاورزان در بازار سیاه
عضو نظام صنفی کشاورزی:

تراکتور به وضعیت خودروسازها دچار شد| سر بی‌کلاه کشاورزان در بازار سیاه

بازرگان، عضو نظام صنفی کشاورزی بازار سیاه تراکتور را به دلیل نحوه توزیع غلط تولیدات شرکت تراکتورسازی عنوان کرد که راه اشتباه خودروسازی ها را در فروش محصول پیش گرفته است.

به گزارش بازار، محمد بازرگان در رابطه با خبری که درباره بازار سیاه تراکتور ایجاد شده است، تاکید کرد: ما بر اساس قانون از کشاورزان دفاع می کنیم ولی تغییری ایجاد نمی شود.

وی افزود: ۵۵۰ هزار دستگاه در اراضی کشاورزی ناوگان تراکتور را تشکیل داده است که برای بازسازی، نیازمند ۸ تا ۹ هزار دستگاه جدید در سال هستیم.

بازرگان شرکت تولیدکننده تراکتور را دارای تولید ۳۰ هزارتایی اسمی و ظرفیتِ ۵۰ درصدی خواند و افزود: امسال نوید دادند ۳۰ هزار دستگاه به کشاورزان داده می شود که باید تقسیم بر ۳۰ هزار روستا شود و لذا به برخی استان ها دستگاه های مورد نیاز تحویل داده نمی شود که بازار سیاه و شبکه ای فساد زا پدید آمده است.

وی وضعیت موجود تراکتور را همچون شرکت ایران خودرو دانست که هر کس ثبت نام کند، آن را دریافت می دارد ولی تراکتور به دست کشاورز واقعی نمی رسد.

بازرگان با بیان اینکه تراکتور در سایت فروش ۳۱۰ میلیون تومان ولی در بازار آزاد تا ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می رود، گفت: راهکار اینست که تولیدی و نیاز را بررسی و باز نماییم، از طرفی شبکه ای برای منافع یک گروه و تعدادی خاص تبدیل شده و چنین مباحثی را دنبال می کنند.

کد خبر: ۹۶٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha