۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
دستورالعمل خرید تضمینی دام عشایر اصلاح شد
رییس سازمان امور عشایری:

دستورالعمل خرید تضمینی دام عشایر اصلاح شد

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با اصلاح دستورالعمل خرید تضمینی دام، هر نوع دامی از عشایر خریداری می‌شود به جز دام مولد که ذخیره ژنتیکی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور عشایری ایران، شاهپور علائی مقدم در نشست با نماینده مردم پلدختر در مجلس با تاکید بر برندسازی محصولات عشایر افزود: سود محصولات عشایر را دیگران می‌برند در صورتی که در تهران فروشگاه‌های مصرف از برند تولیدات عشایر استقبال زیادی می‌کنند.

وی ادامه داد: چرا دام روی دست عشایر می‌ماند، برای اینکه قطعه بندی، بسته بندی، لیبل زنی و برندسازی نمی‌شود و باید با انجام این کارها یادگاری خوبی از خودمان برای عشایر به یادگار بگذاریم.

علائی مقدم با اشاره به طرح خرید تضمینی دام عشایر، گفت: با اصلاح دستورالعمل خرید تضمینی دام، هر نوع دامی از عشایر خریداری می‌شود به جز دام مولد که ذخیره ژنتیکی است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: یکی از شاهکارهای قانون‌گذاری مجلس شریک کردن عشایر در اعتبارات مالیات برارزش افزوده است و در حال حاضر ۱۵۹ میلیارد تومان از این محل توسط فرمانداری‌ها در مناطق عشایری هزینه می‌شود.

وی گفت: در دوسال گذشته ۲۰ درصد شاخص برخورداری عشایر از آب بهداشتی را افزایش دادیم و از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد رسانده‌ایم و امسال نیز ۳۷۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب عشایر اختصاص داده شده است.

علائی مقدم با اشاره به رشد بودجه و اعتبارات سازمان امور عشایر، بیان داشت: با پیگیری‌هایی که شد بودجه سازمان امور عشایر به سه هزار میلیارد تومان رسیده است در صورتی که در سال ۱۳۹۵ بودجه سازمان فقط ۴۴ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اثرات خشکسالی در مناطق عشایری، یادآور شد: امسال با کاهش ۱.۸ میلیون تنی علوفه مراتع حدود شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کمبود علوفه داریم که عدد بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: برای مقابله با خشکسالی ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین نهاده دامی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای تامین آب عشایر با امضای وزیر کشور از محل اعتبارات مدیریت بحران و ۶۰ میلیارد تومان نیز از سوی بانک مرکزی برای اتحادیه عشایری و تامین علوفه دامی عشایر اختصاص داده شده است.

علائی مقدم ادامه داد: همچنین تفویض اختیار وزیر جهاد کشاورزی را برای وارد کردن نهاده دامی توسط اتحادیه عشایری گرفته‌ایم و ۱۸ هزارتن در مرحله اول وارد شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه لرستان یک استان مستعد در زمینه دامداری و دامپروری است، اما از سوء مدیریت‌ها رنج می‌برده است، خاطرنشان کرد: کارخانه آرد عشایر لرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد که اگر نظارت شود بهترین ارزش افزوده را برای عشایر استان دارد.

کد خبر: ۹۶٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha