۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
۹۶درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان جذب شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۹۶درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان جذب شده است

سمنان- غنیان، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۹۶ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان جذب شده است، گفت: بانک‌ها در زمینه توسعه اشتغال نقش اساسی دارند.

به گزارش بازار؛ اسماعیل غنیان پس از نشست کارگروه اشتغال سمنان، درباره راهکارهای توسعه اشتغال بیان کرد: ۹۶.۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان جذب شد که خوشبختانه توانسته آثار و برکات خوبی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ درصد از تعهد اشتغال در استان سمنان طی سال گذشته محقق شده بود و این نشان از همراهی بهینه بانک ها با سیاست‌های اشتغال‌زایی استان می‌دهد، تاکید کرد: سمنان به واسطه عملکرد خوب و تعاملی که وجود دارد در زمره کمترین بیکاری‌ها در سطح استان‌های کشور است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان ادامه داد: در سال مذکور تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار  و ۵۰۰ نفر بود که برای ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر شغل ایجاد شد.

غنیان با بیان اینکه همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات کماکان ادامه دارد، گفت: در سال جاری یک هزار و ۶۳۲ نفر جویای کار در سامانه کاریابی نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۵۹ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اصل مهم مهارت داشتن برای ارتقای شانس اشتغال زایی، تاکید کرد: ۶۹ درصد نام نویسی کنندگان جویای کار در استان سمنان فاقد مهارت و ۵۴ درصد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی نیز تعهد اشتغال خوبی در سال جاری دارند، گفت:  تعهد ایجاد اشتغال استان طی سال جاری  ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است و دستگاه اجرایی نسبت به انجام تعهدات اقدام کنند.

غنیان با بیان اینکه ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث تسهیلات کرونا سهمیه استان سمنان است که تاکنون ۵۹ میلیارد تومان جذب شده است، گفت: براساس اهداف برنامه ریزی شده حرکت کنیم و بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون تاکنون ۱۰۰ درصد تعهدات ارائه تسهیلات را عملیاتی کردند و صندوق کارآفرینی امید و پست بانک نسبت به انجام تعهدات و ارائه تسهیلات در حوزه های در نظر گرفته شده بکوشند.

وی در خاتمه گفت: ایجاد اشتغال پایدار زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری ، افزایش تولید و بعد از آن فراهم شدن صادرات کالا و ارز آوری برای کشور است.

کد خبر: ۹۶٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha