۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
مصرف آب  در زنجان ۲۱ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

مصرف آب در زنجان ۲۱ درصد افزایش یافت

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب در سال مصرف آب استان است، گفت: مصرف آب هم بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان زنجان حال خوشی ندارد، گفت: بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته بیش از ۴۴ درصد کاهش دارد. 

وی اظهار کرد: به دلیل وارد شدن آب چاه‌های استان به مدار شرب و تامین آب مورد نیاز شهر زنجان، منابع آب زیرزمینی در این منطقه تحت الشعاع آن قرار گرفته و موجب افت متوسط ۷۱ سانتی متری آب شده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه بخش عمده آب شرب از سدهای تهم و کینه ورس تامین می شود،گفت: بیش از ۵۲ درصد آب شرب شهر زنجان هم از سد تهم تامین می شود. 

افشاری با بیان اینکه حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب در سال مصرف آب استان زنجان است،ابراز داشت: مصرف آب هم در استان بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته و این مهم باعث کاهش شدید منابع آبی می شود.

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: شهروندان بر این امر اغاذعان داشته باشند که خشکسالی در استان شدید است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: متاسفانه ورودی آب هم به سدهای استان بیش از ۳۴ درصد کاهش دارد و در این میان همه مردم مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۹۶٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha