۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
بانک های بورس باز؛ در جستجوی سود از بازار سرمایه
بازار بررسی می کند؛

بانک های بورس باز؛ در جستجوی سود از بازار سرمایه

بسیاری از بانک های دولتی یا خصوصی برای از دست ندادن سودهای بیشمار بازار سرمایه به این بازار روی آورده اند.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار- بازار سرمایه ایران از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای بهمن ماه روزهای درخشانی را تجربه کرد با توجه به اصلاح شاخص کل و بسیاری از سهام در اواخر اسفند هنوز بورس جذابترین بازار برای سرمایه گذاری است، از این رو بسیاری از بانک های دولتی یا خصوصی نیز برای از دست ندادن سودهای بیشمار بازار سرمایه به این بازار روی آورده اند، البته خوب یا بد بودن سرمایه گذاری بانک ها در بازار سرمایه موضوع این گزارش نیست و دراین گزارش میزان سرمایه گذاری بانک ها و افزایش یا کاهش سرمایه گذاری در بورس را بررسی می کنیم، مبنای تحلیل و بررسی گزارش های خود بانک ها به سازمان بورس است.


بانک ملت

بانک ملت در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۴۱,۱۷۵,۳۸۱ میلیون ریال در بازار بورس سرمایه گذاری کرده بود که این عدد در پایان آذر۹۸ با افزایش ۶۹ درصدی  به عدد ۶۹,۵۱۴,۳۳۱ میلیون ریال رسید.

بانک صادرات ایران

بانک صادرات در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۹۶,۸۵۲,۳۹۶ میلیون ریال در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده بود که این عدد در پایان آذر ۹۸ با کاهش سه درصدی به ۹۴,۰۶۳,۷۳۹ میلیون ریال رسید.

بانک تجارت

بانک تجارت در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۱۵۰,۹۸۷,۹۲۲ میلیون ریال در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده بود که این عدد در پایان آذر۹۸ با کاهش  سه درصدی به عدد ۱۴۶,۹۷۵,۰۴۵میلیون ریال رسیده است.

بانک کارآفرین

این بانک در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۴,۳۲۲,۰۵۰ میلیون ریال در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرده بود که با افزایش ۸۵ درصدی این سرمایه گذاری در انتهای آذر ۹۸ به عدد ۸,۰۱۳,۳۸۴ میلیون ریال رسیده است.

بانک خاورمیانه 

بانک خاورمیانه مانند بانک کارآفرین افزایش ۸۵ درصدی در سرمایه گذاری در بورس را انجام داده است، این بانک در ابتدای سال ۹۸ عدد ۱,۷۴۴,۸۸۰ میلیون ریال را در بازار سهام و سایر اوراق بهادار، سرمایه گذاری کرده بوده که این عدد در انتهای آذر۹۸ به ۳,۲۲۶,۰۴۲ میلیون ریال رسیده است.

پست بانک ایران 

این بانک در تاریخ ابتدای فروردین ۹۸ عدد ۴۳۳,۴۶۷ میلیون ریال در سهام و سایر اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده که با کاهش ۱۸ درصدی در انتهای آذر ۹۸ به عدد ۳۵۵,۳۹۰ میلیون ریال رسیده است.

بانک اقتصاد نوین

این بانک در ابتدای سال ۹۸ عدد ۱۹,۰۹۱,۷۴۷ میلیون ریال را در سهام و سایر اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده که با افزایش ۵۷ درصدی در انتهای آذر ۹۸ به عدد ۲۹,۹۹۸,۱۸۸ میلیون ریال رسیده است.

بانک دی

سرمایه گذاری بانک دی در بازار سهام و اوراق بهادار در ابتدای سال ۹۸ عدد ۳۶,۴۱۹,۸۷۴ میلیون ریال بوده که با افزایش یک درصدی در انتهای آذر۹۸ به عدد ۳۶,۸۷۴,۴۴۳ میلیون ریال رسیده است.

بانک پاسارگاد

سرمایه گذاری بانک پاسارگاد در بازار سهام و سایر اوراق بهادار در ابتدای سال ۹۸ عدد ۱۵,۲۹۵,۵۶۴ میلیون ریال بوده که با افزایش ۲۹ درصدی در انتهای آذر۹۸ به عدد ۱۹,۶۸۴,۴۹۵ میلیون ریال رسیده است.

بانک پارسیان

سرمایه گذاری این باک در بازار سرمایه نسبت به سایر بانک ها روندی کاهشی داشته است، این بانک در ابتدای سال ۹۸ عدد ۱۳,۹۵۷,۸۷۲ میلیون ریال را در بازار سهام و سایر اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده بود که  در انتهای آذر۹۸ و باکاهش ۱۱ درصدی به عدد ۱۲,۴۷۹,۰۵۸ میلیون ریال رسیده است.

موسسه مالی اعتباری ملل

سرمایه گذاری این موسسه در بازار سرمایه در ابتدای سال ۹۸ عدد ۵,۴۸۳,۱۰۴ میلیون ریال بوده که با افزایش ۲۲ درصدی در انتهای آذر۹۸ به عدد ۶,۶۷۹,۷۸۲ میلیون ریال رسیده است.

بانک سینا 

این بانک نیز از جمله بانک هایی است که سرمایه گذاری آن در بازار سرمایه در انتهای آذر ۹۸ نسبت به ابتدای سال روند کاهش داشته و ۱۰ درصد کم شده است، در ابتدای سال سرمایه گذاری بانک سینا در بازار سهام و سایر اوراق بهادار عدد ۶,۵۱۶,۶۰۵ میلیون ریال بوده که با کاهش ۱۰ درصدی به عدد ۵,۸۶۷,۶۳۶ میلیون ریال رسیده است.

بانک آینده

بانک آینده روندی افزایشی در سرمایه گذاری بازار سهام و سایر اوراق بهادار دارد و در پایان آذر۹۸ نسبت به ابتدای سال روند افزایشی ۵ درصدی نشان می دهد، در ابتدای سال این سرمایه گذاری عدد ۷,۱۸۳,۲۲۲ میلیون ریال بوده که در انتهای آذر به عدد ۷,۵۱۲,۵۰۹ میلیون ریال رسیده است.

بانک سرمایه 

سرمایه گذاری بانک سرمایه در بازار سهام و سایر اوراق بهادار، در ابتدای سال ۹۸ عدد ۱۵,۴۱۳,۹۱۷ میلیون ریال بوده که با کاهش ۲ درصدی به عدد ۱۵,۰۶۳,۶۳۹ میلیون ریال رسیده است.

کد خبر: ۹٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha