۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۳۶۳ هکتار از مراتع این استان از آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان طی یک هفته اخیر در یک هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

وی افزود: از سطح سه هزار و ۳۶۳هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان‌های سرباز، قصرقند، فنوج، نیکشهر ،کنارک و چابهار دو هزار و ۶۹۳ هکتار مبارزه شیمیایی با پوره ملخ و ۶۷۱هکتار با ملخ صحرایی بالدار انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان سرباز با دو هزار و ۱۵۸ هکتار و شهرستان قصرقند با ۷۵۴ هکتار بیشترین سطوح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را دارا هستند.

وی با بیان اینکه ملخ صحرایی در شب‌ها تحرک کمتری دارند و مبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنها است، گفت: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

زورقی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان طی سال گذشته هنگام هجوم ملخ صحرایی به استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

کد خبر: ۹٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha