۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
نواحی صنعتی قم باید گسترش یابد/ ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان
استاندار قم:

نواحی صنعتی قم باید گسترش یابد/ ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان

قم- سرمست، استاندار قم بر توسعه نواحی صنعتی در قم تأکید کرد و گفت: باید برای الحاق زمین به شهرک‌های صنعتی و همچنین استقرار واحدهای تولیدی در دو شهر جدید قم بیشتر تلاش شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست امروز سه‌شنبه در چهل و جهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور فعالان بخش اقتصادی در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به شهرک‌های صنعتی قم برای رسیدن به جهش تولید، گفت: زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق و گاز باید در شهرک‌های صنعتی فراهم شود که در این زمینه طی روزهای اخیر پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی الغدیر به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه به احداث کارخانه تولید پارچه در قم با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی کمبود زمین است که در این رابطه اخیرا با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ۷۸ هکتار زمین به شهرک صنعتی شکوهیه الحاق شد که نقش مهمی در توسعه واحدهای صنعتی دارد.

ضرورت توجه به پساب در صنعت
استاندار قم با اشاره به کاهش بارندگی در کشور، مشکل کمبود برق و آب را از مسائل اساسی در شهرک‌های صنعتی قم دانست و گفت: استفاده از پساب در شهرک‌های صنعتی یکی از راه‌های جبران کم آبی است که در کنار این موضوع باید استقرار واحدهای کم آب‌بر در نواحی صنعتی قم مورد توجه باشد.

وی بر فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف انرژی در قم تأکید کرد و افزود: برق مورد نیاز صنعت باید تأمین شود و اگر اکنون فکری برای این موضوع نکنیم با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کاهش ذخیره آب سدها در آینده با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبرو خواهیم بود.

نواحی صنعتی قم باید گسترش یابد/ ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان

واحدهای صنعتی باید بتوانند انرژی مورد نیاز خود را تولید کنند
سرمست از بی‌نتیجه ماندن برخی سیاست‌ها در زمینه تولید برق همچون نیروگاه‌های خورشیدی در وزارت نیرو انتقاد کرد و گفت: باید کارگروهایی این موضوع را بررسی کرده و با اتخاذ تدابیر لازم  و راهکارهایی برق مورد نیاز ادارات و حتی منازل را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی باید در تولید برق و انرژی تلاش کنند، گفت: برای رسیدن به این موفقیت باید امکانات لازم همچون تسهیلات بانکی در اختیار قرار گیرد و مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کنند تا از ظرفیت‌های واحدهای صنعتی در تولید انرژی استفاده شود.

استاندار قم تصریح کرد: لازم است شیوه‌نامه‌هایی تدوین شود تا در زمینه تولید انرزی مسائلی همچون قاچاق سوخت و یا رمزارزها مطرح نشود و بدون مشکل برق واحدهای صنعتی تأمین شود.

نمایشگاه بین‌المللی قم باید سریعتر به بهره‌برداری برسد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احداث نمایشگاه بین‌المللی قم اشاره کرد و گفت: استان قم در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان قرار دارد و وجود نمایشگاهی جامع و بین المللی در این شهر می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان در همه ابعد به خصوص صنعت داشته باشد و لازم است پی‌گیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و موانع رفع شود تا نمایشگاه سریعتر تکمیل شود.

سرمست شرط تحقق شعار جهش تولید در قم را توسعه نواحی صنعتی دانست و گفت: با توجه به ایجاد دو شهرستان جدید در استان قم برای استقرار واحدهای صنعتی در این دو شهر باید تلاش شود و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

نواحی صنعتی قم باید گسترش یابد/ ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان

ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در قم
استاندار قم همچنین امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قم برگزار شد، بر اصلاح قوانین مرتبط با سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به رونق تولید باید شرایط سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

وی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق رونق تولید را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در همه زمینه‌ها از این شرکت‌های نوپا حمایت شود و تسهیلات بانکی مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

سرمست تلاش‌های انجام شده در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد رد قم را مطلوب دانست و گفت:‌ در زمینه کشاورزی نیز لازم است تدابیر لازم اتخاذ شده و حمایت‌های لازم صورت بگیرد و مصوبات کارگروه تسهیل اجرایی شود.

استاندار قم بر جدیت و تلاش مسئولان اقتصادی و صنعتگران برای تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: باید با جدیت موانع تولید در قم برطرف شود که در این زمینه بازدیدهایی از واحدهای صنعتی انجام خواهد شد.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اصناف قم
محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  قم نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه احیا و تکمیل واحدهای تولیدی و خدماتی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری قم در نظر گرفته شده است، افزود: ۸۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به بخش صنعت، ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری و ۴۱۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی مبلغ پرداخت شده به این سه بخش در سال گذشته را یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبار در نظر گرفته شده است که سهم صنعت ۱۲۰۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۱۱۸ میلیارد تومان و مابقی برای توسعه بخش گردشگری قم هزینه شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اصناف قم خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود ۱۸ درصد از منابع ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنفی پرداخت شده است.

وی از افتتاح، تکمیل و احیای ۶۲ واحد تولیدی با ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۳۷۰ نفر در قم طی سه ماه اخیر خبر داد و تأکید کرد: بیشترین هدف و برنامه ما حفظ و توسعه واحدهای موجود است.

کد خبر: ۹۶٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha