رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کفش به افغانستان در سال ۹۹
ظرفیت‌های صادرات کفش به افغانستان؛

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کفش به افغانستان در سال ۹۹

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ مجموع ۴۵ تن انواع کفش به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدمهدی جوانمردقصاب با اشاره به ظرفیت‌های صادرات کفش به افغانستان اظهار داشت: نگاهی به بازار بزرگ مصرف کفش در افغانستان و عدم وجود شرکت‌هایی تولیدی در آن کشور در تامین نیازها، بیانگر لزوم برنامه‌ریزی بیشتر تجار و مسئولان برای حضور جدی‌تر در این بازار است.

وی افزود: با وجود کرونا در جهان و بسته شدن پروازهای هوایی و عدم امکان حضور تجار در کشورهای هدف برای خرید از جمله کاهش رفت و آمد تجار افغانستانی به چین در سال‌های ۹۸ و ۹۹، با همکاری دفتر رایزنی بازرگانی و با حمایت سفارت ایران در افغانستان و سازمان توسعه تجارت ایران و استفاده از ظرفیت‌های موجود، رشد قابل توجهی در صادرات انواع کفش به افغانستان داشتیم.

سرپرست دفتر حوزه ریاست بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این موضوع بیانگر ظرفیت‌های خالی کشورمان در بازارهای هدف است که تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نسبت به جمع آوری اطلاعات و گسترش بازارهای صادراتی اقدام کنند.

کد خبر: ۹۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha