۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
باید زمینه را برای حضور فعال صنعتگران و تولید کنندگان فراهم سازیم
معاون اقتصادی وزیر کشور:

باید زمینه را برای حضور فعال صنعتگران و تولید کنندگان فراهم سازیم

دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: جهش تولید با اقدام جمعی و هماهنگ همه دستگاهها انجام می شود و باید زمینه را برای حضور فعال تر صنعتگران و تولید کنندگان در کشور با اقدامات حمایتی فراهم سازیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت کشور، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت سند توسعه ای کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی تلاشی جدی در طرح های توسعه ای کشور دارد و در این راستا حسب دستور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، در دو استان استان فارس و سیستان و بلوچستان، سند پیشران توسعه و سند محرومیت زدایی تنظیم شده که طبق آخرین گزارش ها هر دو سند  پیشرفت ۵۲ درصدی داشته است.

دین پرست با اشاره به سفر اخیرش به استان سیستان و بلوچستان به تداوم تلاش ها برای تحقق صد درصدی برنامه های توسعه ای در این استان اشاره کرد و گفت: وزارت کشور اهتمام جدی به طرح های توسعه ای به خصوص در بخش های کم تر برخوردار کشور دارد و در این خصوص به دنبال استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها در کشور است.

معاون اقتصادی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به سندهای توسعه سایر استان های کشور اشاره کرد و گفت: سند توسعه ای کردستان در همین سفر هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت و طبق گزارش های ارائه شده ۴۴ درصد پیشرفت فیریکی داشته است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به سند توسعه جزایر هرمزگان اشاره کرد و گفت: انشاءا... در سفر هفته آتی به هرمزگان آخرین وضعیت اجرایی این سند مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

سند توسعه ۳۱  شهرستان کمتر برخوردار کشور از دیگر محورهای مورد اشاره معاون اقتصادی وزیر کشور بود و در این خصوص گفت: در این سند وضعیت ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور به طور دقیق احصا شده و برنامه های جدی با راهبری وزرات کشور در جهت حل مشکلات توسعه ای این شهرستان ها در حال اجراست.

معاون وزیر کشور همچنین با بیان اینکه با مشاهده عینی از وضعیت شرکت های تولیدی در استان مرکزی مهم ترین مشکل این شرکت ها، میزان سهمیه مواد اولیه و قطعی برق است، خاطر نشان کرد: در این خصوص تمام تلاش بر این است که با هماهنگی وزارت صمت و نیرو این دو مشکل مهم واحدی های تولیدی در اسرع زمان حل و فصل شود.

موضوع تحقق شعار سال از دیگر موضوعات مورد اشاره قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران بود و در این خصوص تصریح کرد: بیانات رهبری در خصوص شعار سال که  تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری فرموده اند؛ به مثابه فرمان و حرکت رو به جلوست و باید با اقدام عملی تحقق بخش این شعارها در صحنه اقتصاد باشیم.

وی در این خصوص گفت: مهم ترین مانع تولید، تعدد قوانین، وجود قوانین مزاحم و مداخله بیش از حد برخی دستگاههاست که بایستی در این خصوص تدابیر جدی اندیشیده شود.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: اقدام مجلس شورای اسلامی در تنقیح قوانین امری نکو و پسندیده است و بایستی این رویه در کشور چه در حوزه قوه مجربه و مقننه استمرار یابد.

دین پرست در پایان خاطر نشان کرد: جهش تولید با اقدام جمعی و هماهنگ همه دستگاهها انجام می شود و باید زمینه را برای حضو فعال تر صنعت گران و تولید کنندگان در کشور با اقدامات حمایتی فراهم سازیم.

کد خبر: ۹۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha