۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
افزایش ۲۲ درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره
در دو ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش ۲۲ درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره

دبیر میز صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به افزایش صادرات آبمیوه و کنسانتره گفت: صادرات آبمیوه و کنسانتره طی دوماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، ماهرو مسعودی، با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت آبمیوه و کنسانتره در ایران را می‌توان صنعتی جوان تلقی کرد که در گروه صنایع تبدیلی کشور قرار می‌گیرد. در شرایطی که تا سال ۱۳۶۵ در این بخش تنها سه واحد تولیدی فعالیت داشتند، طی این سال‌ها شمار واحدهای تولیدی صنعت آبمیوه و کنسانتره ایران در حد قابل توجهی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی و شیوع ویروس کرونا طی ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲ هزار تن آبمیوه به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.  

دبیر میز صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران افزود: صادرات آبمیوه ایرانی شامل آب انواع میوه، مخلوط آبمیوه و سبزیجات، عصاره میوه، اسانس آبمیوه، آب میوه تغلیظ شده است.

مسعودی گفت: صادرات آبمیوه به بیش از ۳۰ کشور جهان نظیر افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه، عراق، هند، آلمان، آذربایجان،   امارات، دانمارک، ژاپن، کویت، کانادا، انگلستان، سوئد و اتریش بوده است که در این میان افغانستان با ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار در رتبه نخست و سپس ترکیه با ۳ میلیون و ۶۵۹ هزار دلار و پاکستان با ۳ میلیون و ۶۱۳ هزار دلار دررتبه‌های بعدی صادرات این محصول قرار دارند.

وی تصریح کرد: در مقابل این میزان صادرات آبمیوه در بازه زمانی باد شده کشورمان صرفا یک هزار تن به ارزش ۳ میلیون دلار آبمیوه از ۱۰ کشور جهان واردات داشته است که بیشترین واردات از ترکیه به میزان ۷۵۷ هزار دلار، تایلند ۵۵۳ هزاردلار، امارات ۴۹۶ هزار دلار و آلمان ۴۱۲ هزار دلار بوده که عمدتاً شامل آب آناناس و آب پرتقال تغلیظ شده است.

کد خبر: ۹۶٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha