۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
 ۵ تن ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی تولید شد
مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان جنوبی:

۵ تن ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید و برداشت 5 تن ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش این نوع ماهی سال گذشته در خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرهاد نایب زاده گفت: پارسال حدود ۶۲ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش ماهی استان توزیع و رهاسازی شد که منجر به تولید و برداشت حدود ۵ تن ماهی در اولین سال اجرای طرح پرورش این نوع ماهی شد.

وی افزود: تاکنون در استان ۲۲ مجوز پرورش ماهی تیلاپیا مشتمل بر موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری صادر شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون خراسان جنوبی ظرفیت تولید حدود ۵ هزار تن ماهی تیلاپیا در سال را دارد و ۶ مزرعه فعال پرورش این نوع ماهی در استان وجود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری هم تاکنون حدود ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳ مزرعه پرورشی در شهرستان‌های طبس، زیرکوه و قائنات رهاسازی شده که پیش بینی می‌شود ۱۰۰ تن ماهی تیلاپیا تا پایان سال برداشت شود.

وی افزود: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان در شهرستان فردوس است که با توجه به کامل بودن زنجیره ارزش از تولید تا عرضه در صورت راه اندازی آن علاوه بر تامین نیاز استان، ماهی مورد نیاز استان‌های همجوار را هم تامین خواهد کرد.

نایب زاده با اشاره به شوری منابع آبی استان گفت: ماهی تیلاپیا سازگاری خوبی با اقلیم و شرایط موجود منابع آبی در استان دارد.

کد خبر: ۹۶٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha