۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
 افزایش ۱۳۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی
معاون استانداری مرکزی به بازار خبر داد

افزایش ۱۳۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی

اراک-- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از صادرات ۲۷۷ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی در سال جاری از این استان به کشور ها و بازارهای هدف خبر داد.

سعید فرخی درگفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این مطلب افزود: این میزان صادرات کالا از استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهارکرد: این کالاها غیر نفتی از استان مرکزی به ۷۴ کشور جهان شامل ترکیه، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، بلغارستان، عراق و... صادر شده است.

فرخی خاطرنشان کرد: صادرات کالا های غیرنفتی از استان مرکزی، نظر تعداد و وزن در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲۴ و ۱۹ درصد افزایش یافته‌ است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه همچنین، بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار کالا نیز خردادماه امسال به خارج از کشور صادر شده‌ است، گفت: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از این استان در سال جاری است.

فرخی افزود: ۱۲۰ میلیون دلار کالا نیز امسال به استان مرکزی وارد شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۹ درصد افزایش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: این کالاها از ۳۷ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان به این استان وارد شده‌ است.

کد خبر: ۹۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha