۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی اصفهان نیازمند مدیریت کشوری است
معاون استاندار اصفهان:

رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی اصفهان نیازمند مدیریت کشوری است

اصفهان- قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: برای رفع مشکلات اصلاح قیمت شیر و نهاده های دامی در اصفهان نیازمند اقتدار و مدیریت در سطح کلان هستیم.

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار و هیئت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اقدامات تخصصی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که شیر از کیلویی چهار هزار و ۵۰۰ تومان بر اساس افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه حمل به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یابد که البته درخواست دامداران ۶ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است.

وی افزود: اگرچه این مصوبه به تایید رسید اما دستور داده شد که به علت انتقال دولت در حال حاضر متوقف شود؛ این باعث می شود که دامداران مشمول ضرر و زیان شوند و دامداران هم به عنوان واحد تولیدی نمی تواند با هزینه شخصی به مردم یارانه دهند لذا نیاز است که تصمیم عاجل و موثر برای رفع این موضوع در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: با تصمیم منطقی و اصلاح قیمت شیر باید از این بخش تولیدی کشور حمایت کرد و همزمان باید قیمت تمام شده شیر هم توسط تولیدکنندگان کنترل شود.

وی رفع مشکلات مربوط به تامین نهاده های دامی را در گرو هماهنگی استان اصفهان با سازمان ریلی برشمرد و گفت: سازمان حمل و نقل و راهداری استان اصفهان هم مساعدت های لازم را به عمل آورده است که به محض ورود نهاده های دام و طیور از بندرعباس به استان در شبکه ای منظم توزیع شود؛ اما رفع این مشکل نیاز به اقتدار و مدیریت در سطح کلان دارد تا با به کارگیری بخش خصوصی بتوان این مشکل را به صورت ریشه ای رتق و فتق کرد.

کد خبر: ۹۶٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha