درآمد ۶ میلیارد دلاری بازار رنگهای نساجی در ۲۰۲۰| بازار رو به رشد با شیوع کرونا
«بازار» گزارش می دهد

درآمد ۶ میلیارد دلاری بازار رنگهای نساجی در ۲۰۲۰| بازار رو به رشد با شیوع کرونا

درحالی که شیوع کرونا بسیاری از صنایع را در سطح جهانی با اختلال مواجه کرد، بازار رنگ های نساجی به تبع افزایش تقاضا برای ماسک و پوشاک مخصوص، رشد داشته و در ۲۰۲۰ درآمدی شش میلیارد دلاری را رقم زده است.

بازار؛ گروه صنعت: همزمان با شکوفایی صنعت نساجی جهانی، تقاضا برای لباس های مرسوم و مد روز در حال افزایش است و همین امر باعث شده تا مارک های برجسته از طرح های جذاب استفاده کنند که این امر باعث فروش رنگ های مختلف در گذشته و اخیر شده است. به طوری که داده های آماری منتشر شده حاکی از این است که درآمد بازار رنگهای نساجی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۶ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ بازار جهانی این محصولات رشدی ۵ درصدی را تجربه کند.

با افزایش نگرانی های زیست محیطی در ارتباط با استفاده از رنگ های مصنوعی، شرکت ها به منظور تولید بیشتر رنگ های سازگار با محیط زیست بخش تحقیق و توسعه خود را تقویت می کنند

از سوی دیگر کارشناسان می گویند: افزایش تقاضا برای رنگ های آلی برای منسوجات و پوشاک پایدار باعث ایجاد چشم انداز رنگ های نساجی می شود. از سوی دیگر با افزایش نگرانی های زیست محیطی در ارتباط با استفاده از رنگ های مصنوعی، شرکت ها به منظور تولید بیشتر رنگ های سازگار با محیط زیست بخش تحقیق و توسعه خود را تقویت می کنند. این در شرایطی است که به گفته کارشناسان امر، رنگهای تولید شده از گیاهان نه تنها آب کمتری مصرف می کنند و حداقل آلودگی را ایجاد می کنند بلکه باعث افزایش جذب UV در پارچه هایی می شوند که مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل است که تولید کنندگان عمده منسوجات این محصولات را در فرآیند تولید خود گنجانده اند.

پیش بینی می شود بازار رنگ های نساجی کشور هند حدود ۳۰ درصد از سهم درآمد آسیای جنوبی را به خود اختصاص دهد

سهم ۳۰ درصدی هند از کل درآمد بازار رنگ های نساجی آسیای جنوبی
به گفته کارشناسان جهانی با افزایش جمعیت جهانی و همچنین با توسعه صنعت مد، تقاضا برای منسوجات و پوشاک افزایش یافته است. علاوه بر این، انتظار می رود که اقتصادهای بزرگی مانند هند، چین، بنگلادش، تایلند و اندونزی تقاضای عمده ای برای رنگهای نساجی ایجاد کنند، زیرا این کشورها عمده تولید نساجی را تشکیل می دهند و فرصت های سودآور توسعه را برای تولیدکنندگان اصلی ایجاد می کند.

علاوه بر این بر اساس گزارشات شورای ملی سازمان های نساجی (NCTO ) در سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا دومین صادر کننده محصولات مرتبط با پارچه در جهان بوده و صادراتی بالغ بر ۶۴میلیارد دلار در این سال رقم زده است.

تولیدکنندگان رنگهای نساجی تمرکز خود را بر کشور هند گذاشته اند چرا که پیش بینی می شود بازار رنگ های نساجی این کشور حدود ۳۰ درصد از سهم درآمد آسیای جنوبی را به خود اختصاص دهد

با این وجود گزارشات حاکی از این است که تولیدکنندگان رنگهای نساجی تمرکز خود را بر کشور هند گذاشته اند چرا که پیش بینی می شود بازار رنگ های نساجی این کشور حدود ۳۰ درصد از سهم درآمد آسیای جنوبی را به خود اختصاص دهد! این در حالی است که بر اساس تخمین شورای توسعه تجارت هند (TPCI) بخش منسوجات بیش از ۸۰ درصد از کل رنگ تولید شده در کشور را مصرف می کند.

پیش بینی رشد ۷ درصدی بازار رنگهای نساجی چین
در حالی که بر اساس داده های منتشر شده کل صادرات منسوجات در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳ درصد رشد داشته است و شیوع همه گیری COVID-۱۹ به دلیل بالا رفتن تقاضا برای ماسک و لباس های مخصوص در این رشد بی تاثیر نبوده است، کارشناسان پیش بینی می کنند که تقاضا برای رنگ های نساجی در کشور چین از ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۳۱ سالانه بیش از ۷ درصد افزایش یابد.

از سوی دیگر کارشناسان می گویند: انتظار می رود که بازار جهانی رنگهای نساجی پلی استر نیز رشد بالایی داشته باشد و در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه حدود ۷ درصد رشد داشته باشد.

کد خبر: ۹۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha