۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
تفاهم‌نامه تأسیس نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم امضا شد

تفاهم‌نامه تأسیس نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم امضا شد

قم- تفاهم‌نامه تأسیس نخستین پردیس فناوری سلامت کشور بین دانشگاه علوم پزشکی قم و پارک علم و فناوری این استان به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از پارک علم و فناوری قم، رئیس پارک علم و فناوری استان قم در آئین امضای این تفاهم‌نامه در دانشگاه علوم پزشکی قم، این پردیس را نخستین پردیس سلامت در کشور عنوان کرد و گفت: در استان قم ۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

سیدحسین اخوان علوی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، همه واحدهای فناور مستقر در پردیس فناوری سلامت از حمایت‌ها و مزایای پارک علم و فناوری استان قم بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره ارتقاء جایگاه استان قم از رتبه ۱۷ به رتبه ۶ از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان، افزود: در حال حاضر ۱۰۱ شرکت دانش بنیان در قم فعال هستند که توانسته اند نیازهای فناورانه مختلف استان و کشور را رفع کنند.

اخوان علوی همچنین از فروش ۱۸۵ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال شرکت‌های دانش بنیان استان قم موفق شدند ۲ میلیون دلار صادرات انواع محصولات فناورانه به کشورهای مختلف داشته باشند.

فعالیت بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در زیر مجموعه فناوری و تحقیقات علوم پزشکی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آئین با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در زیر مجموعه فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی، هدف از ایجاد پردیس فناوری سلامت را تقویت اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء فناوری و نوآوری در بهداشت و سلامت و توسعه زیست بوم فناوری سلامت در استان قم عنوان کرد.

محمدرضا قدیر ادامه داد: محصولات و تجهیزات مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و انواع فناوری‌های مورد نیاز مراکز درمانی از مهمترین زمینه‌هایی است که با راه اندازی این پردیس پیگیری می‌شود.

وی، از خرید سهام شرکت توسعه فناوری توسط دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این پردیس خبر داد و گفت: امیدواریم با ایجاد این پردیس تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان قم به ۱۰۰ شرکت برسد.

قم از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از رتبه ۱۷ کشور در سال ۹۳ به رتبه هشت کشور در سال ۹۹ رسید که این ارتقای ۹ پله ای نشان از روند پرشتاب قم در این حوزه است.

کد خبر: ۹۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha