۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
 مصرف برق ۱۰ هزار مگاوات بیشتر شد| عبور از مرز ۶۴ هزار مگاوات همزمان با افزایش گرما

مصرف برق ۱۰ هزار مگاوات بیشتر شد| عبور از مرز ۶۴ هزار مگاوات همزمان با افزایش گرما

هم زمان با افزایش دما مصرف برق از مرز ۶۴ هزار مگاوات گذر کرد. آمارهای اعلامی نشان می دهد که میزان مصرف در مدت مشابه پارسال حدود ۵۴ هزار مگاوات بوده است.

به گزارش بازار، رشد مصرف برق با وجود همه تاکیداتی که صورت گرفته همچنان ادامه دارد و هر روز رکورد جدیدی ثبت می شود. آنگونه که شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرده مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه به ۶۴ هزار و ۴۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف درحالی است که در مدت مشابه پارسال ۵۴ هزار و ۲۲۵ مگاوات برق استفاده شده بوده که رشد ۹ هزار و ۸۲۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.

رشد مصرف برق در بخش خانگی  واحدهای صنعتی را با چالش مواجه کرده و سطح تولیدات کاهش شدیدی را تجربه می کند. بر اساس آمار اعلامی میزان مصرف برق در بخش صنایع کشور به رقم سه هزار و ۸۰۴ مگاوات رسید.

روند افزایشی مصرف برق این بار در ساعت‌های عصرگاهی هم تداوم یافت به گونه‌ای که در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه به رقم بی سابقه ۶۰ هزار ۸۴۱ مگاوات رسیدو این درحالی است که در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این ساعت ۵۴ هزار و ۲۷۵ مگاوات بوده است.

۸۰۰ هزار دستگاه غیر مجاز در ایران 
رشد مصرف در حالی همچنان ادامه دارد که دولت برق مزارع استخراج رمز ارز را تا پایان شهریور قطع کرده است. اما به نظر می رسد که سهم مزارع غیر قانونی خیلی بیشتر از اعدادی بوده که اعلام شده است. 

هرچند که مدیرعامل توانیر از کشف بیش از ۱۹۰ هزاردستگاه ماینر غیرمجاز در کشور از ابتدای طرح برخورد خبر می دهد، که سخنگوی صنعت برق می‌گوید که طبق برآوردها ۸۰۰ هزار دستگاه غیرمجاز دیگر در کشور فعال است. براین اساس می‌توان تخمین زد که درمجموع حدود یک میلیون دستگاه ماینر غیرمجاز در کشور وجود داشته است که تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه آن کشف شده است. این درحالی است که میزان مصرف برق هر دستگاه ماینر استخراج رمز ارز معادل یک کولر گازی و ۱۵ عدد یخچال است.

کد خبر: ۹۶٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha