۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان با هزینه کرد ۱۵ میلیون دلار به بهره برداری رسید
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان با هزینه کرد ۱۵ میلیون دلار به بهره برداری رسید

همدان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان با اعتباری حدود ۱۵ میلیون دلار معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدهادی حسینی بیدار صبح سه شنبه در مراسم بهره بردای تصفیه خانه فاضلاب همدان که در قالب هفته سیزدهم پویش «هر هفته الف ب ایران» انجام شد؛ گفت: بسیار خوشحالیم که قطار توسعه و آبادانی بار دیگر از همدان عبور می کند و تلاش های بی وقفه همکاران بنده و برنامه ریزی و مساعدت همکاران ما در وزارت نیرو به منصه ظهور رسید.

وی با بیان این که «آب مایه حیات است»، اظهار کرد:مفتخریم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین توانستیم این مایه حیات را که از بهترین نعمات الهی است بدرستی استفاده،احیاء و مجددا در چرخه تولید صنعت و اشتغال قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اهمیت استفاده مجدد از پساب در سالهای اخیر که متاسفانه میزان نزولات جوی کاهش یافته کاملا روشن است، اضافه کرد: این مهم در استان همدان موجب ایجاد پساب با کیفیت در حد آب شرب و استفاده از آن در تولید حداقل یک هزار مگاوات برق در نیروگاه شهید مفتح و تامین آب مورد نیاز صنایع پتروشیمی هگمتانه، شهرک صنعتی ویان، پتروشیمی ابن سینا و همچنین ایجاد اشتغال برای هزاران نفر در استان شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب استان همدان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر همدان با طراحی اولیه چهار مدول و با روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر آغاز به کار کرد، گفت: در حال حاضر دو مدول این تصفیه خانه احداث شده و بخش مایع آن از سال ۱۳۹۱ در حال بهره برداری است.

وی توضیح داد: برنامه افتتاحیه امروز شامل تکمیل و شروع بهره برداری از مدول دوم و بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان است.

مدیر عامل آبفای استان افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان با حدود ۱۵ میلیون دلار معادل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و همچنین بخش لجن فعال آن با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه قابلیت تصفیه فاضلاب با ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برای جمعیتی معادل ۵۰۰ هزار نفر را دارا است، گفت: پروژه مذکور به عنوان پروژه سبز موفق به کسب گواهینامه محیط زیست اروپا و تندیس بنیاد جهانی انرژی ۲۰۱۶ از میان یازده هزار طرح جهانی شد.

وی افزود: امروز تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی یک هزارو ۲۳۰ خانواری دهپیاز  همدان با بیش از ۱۶ کیلومتر لوله گذاری و یک هزارو ۴۰۴ انشعاب فاضلاب خانگی به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: اعتبارات این طرح به میزان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک توسعه اسلامی تامین شده است.
 

کد خبر: ۹۶٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha